Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

U just know you're pregnant...

Når dagen starter med å lure gubben ned for å hente farris/eplejus + salte kjeks klokka 06 om morran... Kvalmen kom i dag morges. Gikk heldigvis fort over. Blir småuggen når jeg ikke spiser hele tida, så i dag har det gått med mer enn de anbefalte 5 om dagen gitt.

Plutselig liker jeg ikke kaffe lengre.Det lukter fælt! Og det er jo fint. For ellers ville jeg ikke likt å ha en kvote på bare 2 kopper om dagen. Nå drikkes det urtete med et smil;-)

Buksene begynner sprette meg å bli trange. SÅ tidlig??? Føler jeg er bare full av luft! Vil ikke kjøpte nye klær allerede nå... Har ikke fortalt det på jobb og har ikke planer om å gjøre det foreløpig... *holder inn magen* Hehe

Beina verker... Har kjøpt støttestrømper som er veldig stramme... Men må jo lufte beina på kvelden. Det verker "inni" beina liksom. Vanskelig å sovne når beina er sånn maurete. Tror de er litt hovne også...

Ikke snakk om puppene - langt mindre TA på dem. Auauau. Jeg pleier å sove på magen... Sukk. For vondt. Ligge på ryggen. Håper de ikke vokser mere nå. Må opp en bh-størrelse snart - allerede!

Har blitt rund i kinna - såpass at folk har kommentert det - heldigvis ikke i forbindelse med en evt graviditet men likvel. Har lagt på meg 1 kg eller noe - og altså blitt rund i fjeset. Mystisk.

Ja og ellers? Venter i storspenning på ultralyd neste uke. Håper å få se et knøttlite ertehjerte banke. (tidlig ul pga risikosvangerskap for alle dere anonyme som måtte lure på det)

Måtte hell og lykke følge oss videre på reisen i svangerskapet - måtte vi alle få komme ut av dette "skapet" og inn i mødreskapet snart:-) Klem til dere andre vordende mødre. (Og fedre. :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Har sett at du har skrevet et par ganger at du har risikosvangerskap, kan jeg spørre hva du mener med det? Du trenger ikke svare, jeg er bare litt nysgjerrig:-)

Lykke til med UL, misunn, misunn..

Skrevet

Det er første gangen jeg nevner akkurat det, tror jeg. Flere av oss her kanskje? :-) Jeg har ikke så lyst til å utdype årsaken - men jeg har større risiko for spontan abort/misdannelser hos fosteret. Ser derfor fram til å se at det virkelig er liv inni der denne gangen;-) Takker for lykkeønskninger. Mannen min roper nå opp til meg at bikkja har spist opp alle de salte kjeksene mine. So long for min morgenmat med andre ord... Hehe. Møkkabikkja...

Skrevet

Hehe, jeg får helt angst når jeg ser at noen i familien sitter å knasker kavringene mine, det er hellig kost for tiden.

Jeg hadde risiko svangerskap sist gang, men det var fra uke 34 og utover, fikk økende symptomer på svangerskapforgiftning og det endte med alvorlig grad av svangerskapforgiftning. Vet ikke om jeg blir fulgt opp på noen spesiell måte denne gangen. Har lest meg til at andregangsfødende som har hatt sv.sk.forgiftning i sitt første svangerskap har like stor sjanse som en førstegangsfødende til å få diagnosen, mens flergangsfødende som ikke har hatt det første gang har liten eller ingen sjanse for å få det igjen.

Var bare derfor jeg lurte siden jeg er litt usikker på om jeg har risiko svangerskap selv. Har ikke vært på første kontroll enda.

Skrevet

Ikke sant - man kødder ikke med maten til gravide. Hehe.

Ut fra hva du har lest, høres det jo ikke egentlig sånn ut. Sjansene for at det skal skje deg igjen er jo lik som hos en førstegangsfødende? Vet ikke så mye om svangerskapsforgiftning:-) Dette blir jo sikkert snakket om første kontrollen din. Det er en annen årsak til at jeg følges opp. Lykke til videre, aug-mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...