Gå til innhold

Jippi, ny leilighet:) Spm ang maling o.l.

Anbefalte innlegg

Etter en spennende buderunde fikk vi i dag leiligheten vi ønsker oss, så nå får vi eget barnerom også:) Leiligheten ligger fint til, er stor, har veranda o.l., men må pusses opp. Er det slik at vi gravide overhodet ikke kan oppholde oss i rom hvor det males? Det er mye som skal gjøres, men det kommer nok til å males hele tiden før vi flytter inn. Kan jeg ikke hjelpe til med andre ting da? Så lenge det males i leiligheten også? Har jo lyst å hjelpe til...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9458890-jippi-ny-leilighet-spm-ang-maling-ol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har akkurat malt på jobben.

da ringte sjefen min til en malings fabrikk.

de anbefaler ik gravide å være i samme leilighet som det males i.

de er veldig usikker på om fosteret kan ta skade eller ik.

de anbefalte meg å ik være der, så jeg ble sykemeldt av jordmor.

ellers så skal du vente 1 uke før du sover i rommet som det er malt de, gassene henger igjen sa de.

ik bær så veldig tungt da.

det kan bare fremprovosere bekkenløsning, og det er ik godt.

grattis med nyt elilighet forresten

Det finnes mange forskjellige vannbaserte malinger. Noen anbefales mer enn andre hvis man skal male under graviditet. Vi skal male trappa vår inne i løpet av neste måned og da skal jeg flytte ut noen dager og han skal lufte godt før jeg kommer hjem (og mye lufting i flere dager etter det også).... Det kan være en god regel å ringe fabrikken/engrosalgsstedet før man tar et valg. Det er ikke alltid kunnskapen til ekspeditørene er på topp når det gjelder graviditet og maling (særlig ikke de mannlige ekspeditørene...).

Annonse

i følge han jeg pratet med på malingsfabrukken, han var sånn hms der (helse, miljø og sikkerrhet) så skal garvide holde seg unne all typre maling, og gassene sitter i rommet inntil 1 uke etter det er ferdig malt.

lukten forsvinner før gassene.

må man male så bruk støv maske, og vannbasert malin uten akryr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...