Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte barna deres å gå? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

født i uke 27 og begynte å gå når hun var 17 mnd fra fødselen.. men da gikk hun stødig.. hun har rest seg opp kjempelenge før det.. og gikk langs bordet og slik.. men villa aldri slippe seg.. men når hun slapp seg så gikk hun veldig stødig..

Skrevet

Reiste seg opp til bordet 13.5mnd,

gikk 5-10 skritt bortover 15.5mnd

nå er hun 16mnd og hun foretrekker heller å krabbe enn å gå. Kan være farlig det;-)mener hun selv...hihi.. men som sagt så kan hun gå litegranne om hun vil, men stødig er hun ikke...

Men i løpet av sommeren løper hun nok vil jeg tro.

Bare utviklingen går framover bekymrer jeg meg ikke. Fysion har sagt at om hun har fram til hun er 2år å lære seg å gå, da ligger hun innenfor det normale:-)

Skrevet

Min datter er født i uke 28 og er nå 16 mnd. ukorrigert. Hun har reist seg opp siden hun var 12 mnd.ukor. og går veldig stødig når hun holder seg såvidt i møbler etc. Jeg er litt bekymret, for hver gang vi prøver å gå med henne blir hun kjempesint og spreller og hyler... Hun går av og til etter gåvogn, men trenger da mye oppmuntring. Når begynte barna deres å stå selv uten å holde seg i noe? Hun gjør nemlig ikke dette heller, bortsett fra oppi senga. Da reiser hun seg ved å støtte seg på mitt ben og står selv i to sekunder før hun deiser bakover. Men dette skjer bare i senga..

Hun har så langt ikke hatt noen tegn til senskader og hadde problemfritt sykehusopphold.

Jeg vet at man må smøre seg med tålmodighet, men blir jo bekymret for alt..

Skrevet

Vår datter ble født i uke 27 + 2. Hun begynte å bruke det å gå som sin måte å komme seg frem på da hun var ca 21 mndr. ukorrigert.

Hadde da gått i 3 mndr allerede, men når hun skulle frem slapp hun seg ned og krabbet i stedet (fant vel ut at det gikk fortere på den måten....) Da hun endelig begynte å gå på ordentlig, var hun raskt ganske stødig.

Nå blir hun 4 til høsten, og hopper, danser og løper rundt som en hvilket som helst annen 4-åring : )

Skrevet

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg:-) Men bare lurer på en ting? Har dere ikke oppfølgimg av fysio?

Premature barn har rett på det, min jente har blitt fulgt opp jevnlig siden hun var ca 6mnd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Eldstemann født i uke 29+2 gikk da han var 16 mnd ukorrigert, gikk langsmed møbler etc i ca 4 mnd før han slapp seg. Minsten født i uke 28+1 gikk da han var 20 mnd ukorrigert, hadde da gått langsmed leeenge, ihvertfall 6 mnd.

Skrevet

Tulla mi begynte å gå langs bordet da hun var 10 mnd ukorr, nå er hun 14 mnd ukorr og har tatt sine første skritt uten støtte. Tror det er snakk om kort tid til hun går selv, er veldig ivrig. Når vi holder henne så skal hun holde kun i en hånd. Hadde vært artig om hun går ordentlig ved termin 3.juli, altså 1 år korrigert. Er så stolt av henne! Gutten min henger litt etter, han er på krabbern enda, men han er veldig ivrig etter å reise seg. Han begynner nok å gå langs bordene snart.

Skrevet

Min gutt som er født i uke 28 begynte å gå da han var 15 mnd ukorr. Det var da han "slapp seg" for første gang:-) Løpe begynte han med da han var ca 18 mnd ukorr. Fra da av har han vært høyt og lavt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...