Gå til innhold

Da har jeg begynt med forberedelsene...

Anbefalte innlegg

Nå ligger alt det hvite og lyse babytøyet fra jenta vår nyvasket og sirlig i skuffer på babyens rom:)

Fikk ånden over meg på mandag og vasket en stor maskin med bare hvite babyklær. Så utrolig smått noe av det var, men så koselig å ta det fram. Har masse andre klær også, men ettersom vi ikke vet kjønnet ennå må vi vente litt med rosa klær og kjoler:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9458251-da-har-jeg-begynt-med-forberedelsene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Vi har begynt forberedelsene "mentalt" vi da...

Det eneste vi har kjøpt er barnevogn. Vet at svigers har kjøpt litt og at vi kommer til å få litt etter at nurket er født.

Men tenkte ta en handlerundt når det er en måneds tid igjen. For da får vi også muligheten til å vaske og legge sammen og pakke baggen etc. samtidig. Tenkte gjøre dette sammen, sånn at vi begge vet hva som er med på sykehuset...

Ser at det er mange her inne som har utstyrsliste lange som et vondt år... Er det nødvendig med alt det "stasjet"?

Vet at vi også kommer til å kjøpe noe vi overhodet ikke har bruk for før vi er vel hjemme igjen, men vi vil jo barna våre det beste da..

Vi har ikke lange utstyrslister, og vi synes mange av de tingene som faktisk står på mange av disse utstyrslistene er ganske unødvendige ting. Det fant vi ut forrige gang da vi faktisk klarte oss uten mye av det:)

Jeg synes egentlig også vi var ganske tidlig ute med vasking etc denne gangen, men vi er så mye opptatt, spesielt i helgene, framover at vi tenkte vi likså greit kunne gjøre det nå. Da fikk vi også sett over hva vi egentlig trenger av klær etc de første månedene og kan kjøpe inn det litt etter hvert.

Koselig å stelle litt med dette etter hvert i alle fall:)

Jeg har også begynnt tidlig denne gangen. Har en jente og en gutt fra før. Var litt treg sist gang og det straffet seg. Gutten ville ut tre uker før termin, og ingenting var klart. Var såååå sikker på at jeg hadde verdens beste tid siden jenta kom nesten to uker på overtid.... Hadde ikke vasket et eneste plagg jeg kunne bruke fra jenta vår, bag var ikke pakket, vuggen sto på loftet osv. Det ble utrolig mye for pappa å gjøre de tre dagene vi var på sykehuset. Og da hadde han i tillegg ei aktiv tulle på knappe to år å passe på. han skal slippe det stresset denne gangen. Mitt råd er å ta det i god tid. Det er så utrolig godt alt som er gjort.

Vi holder på å pusse opp et hus og skal flytte inn før slutten av juni:-) Regner ikke med at jeg begynner med stoooore forberedelser før vi har kommet i hus... Men jeg har funnet fram alle eskene med barneklær jeg har fra da de to første, så får jeg sortere dem etterhvert! Håper alle koser seg med dette uansett når vi gjør det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...