Gå til innhold

noen som vil være med? eller har gode råd??

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har termin med mitt andre barn i midten av september, og store planer om å gå ned en del i vekt etter fødselen. Jeg er på ca 110 kg nå og er 175 cm høy. jeg vil ned minst 20 kg på ett år, gjerne mer. Noen med erfaring og eller tips? jeg bor i Oslo og skulle gjerne hatt noen å "jobbe" sammen med. hvor tidlig etter fødselen kan man begynne? er det noen dietter som annbefales spesielt? er Fedon dietten bra? har en plan om å amme mye, trene mye og spise sundt ofte og lite, men er åpen for gode innspill...

Fortsetter under...

hei!

vil annbefale deg bare å spise sunt å gå 1 times tur hver dag, ikke mer som trengs. jeg gikk ned 17kg på 6mnd å er veldig fornøyd med d.. når du amme så vil du jo å gå raskere ned i vekt :) men vil ikke annbefale deg me en gang å begynne på treningsstudio, du vil bli fortere lei da, så begynn forsiktig me å bare gå turer å drikk masse vann (1,5-2liter pr dag)..

-spis knekkebrød elr rugbrød (bakeriene sine er kjempe goe).

-drikk skumma melk eller ekstra lett melk.

-spis kun en potet til midagen å hiv i deg masse grønnsaker heller.

-spis minst 3 frukt til dagen.

-spis hver 3-4time, ikke etter kl.19:00

-lørdags snop: dip å gulerøtter :) nam nam..

-kan drikke en halv liter med brus (light) på lørdagen. (ikke sjokolade og chips)

holde du deg til dette så er du godt på vei..

håper jeg klarte å hjelpe deg litt på vei :)

Spørs eigentleg kva ein et til vanleg. Ein boks iskald cola er ikkje så farleg, dersom ein held seg til den eine. Eg maktar ikkje light-produkt uansett, der er altfor mykje E-stoff og ikkje minst dårleg smak, så då drikk eg heller vatn med isbitar. Rett og slett. Vil heller nyta det vesle gode eg får enn å drikka meir og ikkje lika det.

Det som gjorde at eg tok av i fjor sommar før bryllaup, var rett og slett at eg begynte å eta frukost. Det som er problemet med mange overvektige (inkludert meg!) er å klara å eta frukost. Eg tvang i meg 2 knekkebrød kvar morgon, og gjekk ned sakte men sikkert. Har diskutert det med fleire overvektige (folk som er slankeopererte seier det same): Et frukost!

Neste steg er å gå seg ein tur kvar dag. Om det er ein runde rundt kvartalet eller ein tur til ein park - berre det å røra på seg meir enn det ein "må" kvar dag, så hjelper det.

Trur ikkje det skal vera så krise viss ein et jamnt, kvar 3-4 time, 4-5 måltid for dagen. Stoppa før ein vert for mett. Lagar ein god mat, så skal ein nyta det i fulle drag - men ikkje et for fort. Ta god tid.

Synd at alt det sunne ( friske grønsaker, kyllingkjøt mm) skal vera så dyrt i forhold til feit mat! Ikkje lett å slanka seg/ha sunn livsstil med dårleg råd...

Anbefaler heller Grete Roede enn Fedon dietten. GR er mer "vanlig" kost, og du får tak i den maten du trenger uansett hvordan butikk du er i. Med Fedon-dietten blir det mye mer linser og bønner... men det kommer vel an på hva du og familien din er mest vant med.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...