Gå til innhold

opp og ned og opp og ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var veldig kvalm i forrige uke, men denne uka har det roa seg. Så ble jeg bekymra for DET - og i formiddag satt jeg og leste alle innlegg om MA. Da forsvinner symptomene gradvis, står det. Har jeg ikke vært litt mindre trøtt også i det siste?

Kanskje MA på gang?

Jeg rakk å bli kjempelei meg - og jeg rakk nesten å venne meg til tanken på at denne spiren ikke skal vokse fram til et barn. Trøstet meg selv med at om så galt skulle være, er det jo tross alt bedre å miste nå i uke 8 enn seinere i svangerskapet. Jeg trøstet i vei utover ettermiddagen, og var i grunnen på vei til å akseptere situasjonen.

Da kom DEN kvalmebølgen. Måtte brekke meg.

Ikke MA akkurat nå, da kanskje. Og det er jeg jo lykkelig for!

Men SÅ kvalm hadde jeg vel ikke behøvd å være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg men hva er MA?virker kanskje dum som spør det men er ikke så fersk her inne og aldri hørt om det.. he he

Skrevet

Sikkert noen som vet bedre beskrivelse enn meg, men MA er vel en abort uten de store smertene og blødningene (til forskjell fra SA -spontan abort - som vanligvis har smerter og blødninger). Håper dette var til hjelp!

PS! Er mye trist her - og det må jo alle få lov til å skrive, men jeg merker selv at jeg må være litt forsiktig med hva jeg leser sånn at jeg ikke blir redd. Hadde f.eks en blødning i går og legen så i dag at alt var ok. Så vi må slappe av også!

Kose dere med magen alle sammen! Og håper det går bra for alle!

Skrevet

MA = missed abortion. Embryoet dør, men støtes ikke ut. Oppdages gjerne pga blødninger.

Skrevet

Så akkurat diskusjonen om prat om SA og MA. Jeg forstår veldig godt at de som mister vil skrive om det. Men det er en god ide å skrive det i overskriften, så kan man velge hva man vil lese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...