Gå til innhold

Når kan vesla begynne med yoghurt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke fra sist når vi begynte med yoghurt, var det rundt 1 års alderen montro...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den spedbarnsboken vi fikk på sykehusett, står det fra 6 mnd. Men, da jeg spurte på Skravle tidligere idag, mente de fleste 10 mnd.....jeg ga henne en halv yoghurt, jeg:0)

Skrevet

Ok,, hun fikk smake litt i kveld ser du og hun ble skikkelig fornærmet når hun ikke fikk mer. Hun blir 8 mnd den 12 juni..

Skrevet

Selma er bare 6 mnd - tok sjangsen alikevel, jeg:0)

Skrevet

Statens anbefalinger er tidligst 10 månedersalder for introduksjon av syrnede melkeprodukter.

Skrevet

sosial og helsedir anbefaler 10 mnd for yoghurt og syrnet melk, samt melk i mat. Ren kumelk som drikke fra 12 mnd.

For tidlig introduskjon av melkeprodukter kan gi allergier (melk inneholdr sterke allergener) og blødninger i tarmen - som faktisk kan gi tarmsykdommer senere. Proteinene i melken er nemlig altfor store for den umodne tarmen.... det bør man ikke gamble med.

(forøvrig så holder jordmor Siri på å endre sine artikler her inne med anbefalinger som sier yoghurt fra 6 mnd... hun sier seg enig med sosial og helsedir - og skal rette dette opp når hun får tid - ifølge moderator hannah på ris og ros)

Skrevet

Hmmmm, men hvorfor i alle dager står det 6 mnd i spedbarnsboken da?????. Hvorfor mener de at man bør vente?

Skrevet

jeg vet det desverre ikke hvorfor spedbarnsboken skriver dette - kunnskapsmangel antagelig dessvere....

Skrevet

Det synes jeg er ganske så graverende! Alle barselskvinner får denne boken på sykehuset....man regner jo med at opplysningene der er oppdaterte....

Anyways - takk for opplysningene.....Selma får vente noen mnd til neste gang da:)

Skrevet

Så moralen blir kanskje: stol ikke på gratisbøker? De har jo tross alt ikke all verdens av midler for å lage eller oppdatere boken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...