Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Eller er dere kanskje allerede i gang med å prøve - eller hva? Sønnen min er 15 og en halv måned. Mannen min er veldig gira på at vi skal sette i gang å prøve, det tok LANG tid - to og et halvt år sist - men jeg er redd for at det blir for tett, at kroppen ikke er klar. Har noen venner som har fått bekkenløsning som visstnok skyldtes for tette svangerskap. Har hørt at det er en viss periode man egentlig skal vente.. Ja - innspill?
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Jenta mi er nettopp blitt 1 år, og vi planlegger å prøve på nr 2 når hun er fylt 2 år.. Svigerinnen min er lege, og hun sa at kroppen måtte få "hvile" i minst 9 mnd etter fødsel før du blir gravid igjen.. Tror ikke det er problem om dere prøver igjen nå.. Lykke til;-)
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Nå er jeg ingen ekspert, men om det tok lang tid å bli gravid sist BEHØVER det ikke bety at det blir det samme neste gang ) Bare ment som en liten oppmuntring egentlig ) Tror ikke det er for tett for kroppen sin del når førstemann allerede er 15 måneder - du må rett og slett kjenne etter selv: Er du klar for en til? Det er helt lov å si nei, eller ja. Kjenn etter! Vi venter med prøving til snuppa har rundet 3 år, så det er foreløpig to år til til vi kaanskje begynner. Ønsker ikke to tette, og alt fra 4-6 år imellom passer oss bra. Derfor venter vi.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 I januar. Hehe Da blir det akkurat 2.5 år mellom dem
Pøbelfrøet Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Vi har begynt å tenke på nr. 2 nå i disse dager faktisk. Vi har en gutt fra før på 19 mnd. Men blir nok ingen aktiv prøving før til sommeren/høsten, da vi har lyst på vår/sommerbarn:)
Småbarnstreff Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Venter nr 2 nå i sommer, det blir akkurat 2 år mellom barna. Valgte det fordi vi håper de får stor glede av hverandre. Det er utrolig hvor mye mer selvstendig storesøster har blitt det siste halve året, så jeg tror det blir en grei aldersforskjell. Vi brukte forresten 1 år på å lage nr 1, mens nr 2 satt etter den første måneden med aktiv prøving (sex annenhver dag).
MintCondition Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Guro er 16 1/2 mnd nå, og jeg begynner å bli klar for en til Håper på å slutte med prevensjon når eksamen er overstått, og så får vi se da..det blir minst to år i mellom de ihvertfall, det syns jeg er greit.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 weollafruen: hvorfor vil du ikke ha dem tettere? Noen gode argumenter, tenker for og i mot selv...
Crazywoman Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Min lille er 17 mnd og jeg tenker på nr 2. Men jeg har hørt at kroppen har godt av å vente 2 år før man "utsetter" den for en ny graviditet.... Men klarer jeg å vente så lenge??? Hmmm
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Tenker at 5-6 år mellom er perfekt for min del. Gutten min er 2 år, og jeg kjenner ingen plass at jeg orker en til nå.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Vi har planer om å begynne igjen i januar:) Da har lillegutt fylt to år.
blåveispia Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Vi har allerede prøvd vi, og har termin 14. november! Blir 19 mnd mellom ungene da. Føler litt skrekkblandet fryd her jeg sitter og lurer på hvordan det skal gå med to stykker til vinteren! Men håper de etterhvert får stor glede av hverandre, det var iallefall derfor vi ønska dem tett :-) Nå har vi vært veldig heldige og blitt gravide i første prøvemåned begge gangene da. Man vet jo aldri hvor lang tid det tar, men det er jo uansett greit å være ganske sikker på hva man vil før man setter igang! Jeg tror man kjenner godt både psykisk og fysisk om man er klar eller ikke, ellers så finner man ut det når man sitter der med en positiv test ;-) Uansett, så er det jo et lite under å få barn og hvis man vil ha fler enn ett, så er jo ikke det viktigste når barnet kommer, bare det kommer ! Ikke sant :-)
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 jenta mi ble 1 i begynnelsen av mai og vi har prøvd siden januar. men har ikke lyktes ennå
LindaKristin1980 Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 Lillegutt er 19 mnd nå, og vi har lyst til å prøve på nr 2 om ca 1 år fra nå. Er mye alene, så orker ikke to altfor tette selv om jeg er babysyk nå
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 Planlegging/prøving er over. Gikk mye fortere enn sist, så i nov/des blir snupp storesøster. Da er hun 20 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #16 Skrevet 2. juni 2007 Vi skal prøve på nr 2 om en mnds tid..hvsi det går rimelig kjapt, kommer det en liten i april eller mai..da er nr1 ca 2,5 år..Synes det er en fin aldersforskjell, og vil ha et vår/sommerbarn om mulig nå..og synes 3,5 blir litt mye igjen..hørt om venninner som har 4 år mellom og de synes det blir for mye..men er jo så individuelt..ang hensyn til egenkropp veit jeg ikke..men er da maaaange som har barn med 2 års aldersforskjell..feks jeg og broder'n er det 2 år mellom;)
Vanilla83 Skrevet 2. juni 2007 #17 Skrevet 2. juni 2007 Tenker vi begynner å prøve på neste når guttn er mellom 2 og 3 år gammel:) Håpe det ikke tar like lang tid som forrige gang, 9 mnd
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juni 2007 #18 Skrevet 2. juni 2007 Vi venter noen år til.. Her er lillegutt 15 mnd. Jeg føler meg ikke klar for et svangerskap og et spedbarn til nå.. Vil kose meg med gullet nå, og nyte at en kan farte rundt og bare nyte det å ha en.. Jeg ønsker ikke to bleiebarn, og vil at førstemann skal være nokså selvhjulpen før vi setter igang med en til...Altså fri for bleier, vogn osv. Jeg er veldig fornøyd med slik vår familie er nå... Men, vi er jo alle forskjellige og gjør hva vi ønsker for oss selv:-))
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #19 Skrevet 2. juni 2007 Har fått en til for 6 mnd siden, storesøster var da 17 mnd. Veldig god løsning for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå