nicco Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Følte meg litt ovenpå i går, godt humør, fint vær og snille unger og mann. Så har jeg ligget halve natta med halsbrann og kramper, først i tærne og til slutt i lårene. Helt skutt til morgenen og etter frokost kom jeg meg ut i finværet. Hadde så lyst til å gjøre litt i hagen....men orker ingenting. Har kjøpt noen blomster og planter til grønnsakshagen, men de står i bilen ennå. Satt bare og grein fordi jeg ikke orket noe. Er ikke bare "litt" trøtt og sliten", men det er symptomer på min B12 mangel og jeg er helt utolig tung og sliten i kroppen. Ungene og mannen min er greie og hjelper til med alt fra å plukke opp ting jeg mister, til å hente ting jeg ikke orker. Det har skjedd at jeg ikke har tatt telefonen fordi jeg ikke orker å reise meg opp! Var hos legen i dag og fikk litt trøst og oppmuntring. Ny sykemelding ut juni, krykker for å avlaste ryggen og ny B12 sprøyte som forhåpentligvis hjelper. Skal sette sprøyter selv heretter så jeg slipper å dra på legekontoret, ork det også. Har også høyere blodtrykk og +2 på protein.... Fordi jeg har en del plager, og diverse både som føle av graviditeten og utenom, så skal jeg følges opp på sykhuset heretter, og skal dit på fredag, så dette i dag ble en "light" sjekk. Uff, dette ble litt mye syting, i morgen er det ny dag og forhåpentligvis nye muligheter og varmt sommervær, så da kan alt se anneledes ut....
martine68 Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Hei på deg nicco. Jeg synes du er veldig tapper jeg. Det er utrolig hva du holder ut. Flott at du kan ha noen dager innimellom hvor du har det bra. Jeg synes det høres ut som en god løsning å følges opp på sykehuset framover. Du er bra heldig som har mann og barn som hjelper deg. Tenker det blir mange som sloss om å få kose med "knerten" når han/hun er ute. Klem fra
Pandura Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Kjære Nicco! Du har litt å stri med, synes jeg! Håper at B12-sprøytene hjelper deg og at du får litt bedre dager siste rest av svangerskapet. Jeg kjenner meg veldig igjen i svingende form og en dag opp og en dag ned. I går var det bare solskinn og lutter smil og glede her, og i dag våknet jeg kl 0430 og fikk ikke sove igjen. Skulle fortsette der jeg slapp i går med jordbærlandet og planter jeg kjøpte i går, men det var bare et eneste ork fra A til B. Fikk heldigvis sovet litt mens minsten sov sin knappe time, men det er som om jeg ikke kommer ordentlig i gang disse dagene i det hele tatt. Skal til jordmor i neste uke, så får vi se om det er noen påviselig grunn til denne slitenheten. I kveld reiste mannen min og han blir borte til lørdag. Kjenner det ikke gjør saken bedre akkurat.Han ville nok vært hjemme hvis han kunne velge, men jobben krever noen reiser i måneden. Dette er heldigvis den nest siste reisa før termin, så jeg trøster meg med det og litt bimming. Ha en fin kveld, håper morgendagen din blir god!
mamamimmi Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Åh Nicco, Det höres enormt slitsomt ut, også jeg synes du er tapper. Du har disse plager men også fem barn å ta vare på. Jeg gråter ibland fordi jeg er sliten, men min jernmangel og B12-mangel er ikke på langt så stor som din. Det er bra at du får hjelp på sykehuset nå, grundlige og tette kontroller. Du må ha det. Sender deg mange tanker og en stor klem,
evigoptimist Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Huff, nicco - du har det jammen ikke lett for tiden.... Godt at du får god oppfølging og hjelp, både hjemme og av helsevesenet! Har ingen annen trøst enn at du for hver dag som går, er en dag nærmere målet - og da kommer alle plagene til å bli glemt=) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå