Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg skal reise langt med min 5 mnd gamle sønn, vi skal ha flere mellomlandinger. Er det noen som vet om man kan ha med paraplytrilla på flyet (den er jo ikke så stor da) eller hvordan det er vanlig å gjøre dette. Mini må jo sove på flyplassene. TAKK FOR SVAR!
Phantom´ Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Får som regel ikke med vogna igjennom sikkerhetskontrollen (du kan ha gjemt stikkvåpen inni rørene på vogna....!!! Jeg har i alle fall blitt stoppet på flyplasser i europa. Noen tillater vogn ut til flyet, men kan ikke se for meg at det er mulig å hente ut vogna ved mellomlanding. Vogna må lagres sammen med sendt bagasje. Men en del større flyplasser har vogner til utlån har jeg sett. Det jeg ville gjort var nok å ta med bilsetet, det får du med inn i kabinen.
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 får ikke alltid med bilsetet heller desverre... jeg har blitt stoppet på det på gardermoen
Lillebror og stoerebror Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 KAn man ikke på noen måte få den med slik at man kan bruke den ved mellomlanding???
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Quinny Zapp er den eneste trillen som går som håndbagasje. Denne trillen er så liten at den får plass i en transportbag (følger med) som er innenfor kravene til håndbagasje. Så da har du trillen i bagen gjennom sikkerhetskontrollen, åpner den og bruker den på flyplassen og pakker den inn i bagen igjen før dere boarder :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Jeg flyr mye mellom London og Oslo, og får alltid med meg trillen gjennom sikkerthetskontrollen - har aldri vært et problem (selvom om de faktisk sier i innsjekkingsskranken at det ikke går...bare tull!). Jeg får nesten alltid trillen med meg inn på flyet. Når flyr jeg ofte midt på dagen, da flyene ikke er så fulle, så det kan jo være grunnen. Vi har forresten en Maclaren Techno XT - ryggen kan ikke legges helt flatt - men i her i England er den godkjent for helt ned til nyfødte!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Så at den passet best for barn over et år og at ryggen ikke kan legges ned. De må jo ha en eller annen måte å løse dette på, regner med at vi ikke er de første som reiser med baby og må mellomlande i noen timer.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Til opplysning, vi fikk ikke ha med quinny zapp trillen vår inn på flyet eller gjennom sikkerhetskontrollen! Så de som kjøper den og tror man kan ta den med seg alle mulige steder de tar feil!!!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Vogn er forbudt ettersom man kan ha stikkvåpen i rørene. Maten kan inneholde flytende sprengstoff. Syntes virkelig de prioriterer rett når spedbarn kan være terrortrussel. For å ikke snakke om 80 år gamle damer med neglsaks. JAJA...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har en zapp og venninna mi en vanlig paraplytrille. Vi har ALLE ganger fått hatt med vognene på flyet. Ikke noe problem i det hele tatt. Og da er det snakk om både innenlands og utenlands. ¨ Da minsten var baby hadde vi også med bilsetet på flyet. Null problem. Sist helg fly jeg til Stavanger. To par hadde med bilstolen inn på flyet og tre andre hadde med paraplytrilla si inn.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 mitt inntrykk er at gardermoen opererer litt etter "har jeg lyst til at du skal få med deg dette"-prinsippet:-) Vi har flydd fra usa til heathrow, og derfor vel vært utsatt for de strengeste sikkerhetstiltak. Feks british airways tillater trille gjennom sikkerhetskontroll (dette bekrefter de også på sine nettsider). Når vi landet i london ble vi spurt av kabinpersonalet om vi hadde trille, i tilfelle skulle de hente den ut for oss. Tror den legges et annet sted enn sammen med bagasjen som er sjekket inn på vanlig måte. Konklusjonen blir her at dersom gardermoen ikke gjør seg vanskelig er det fullt lovlig og mulig å ta med seg trille på turen, uansett hvor du skal.
Lottemor til 2 Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Hei !! Jeg jobber selv i flyselskap og vet hvor strenge regler det er blitt, i sikkerhetskontrollene. Dette er internasjonale regler, men det er klart at det gjøres unntak! Da spesielt med tanke på barne familier. På små flyplasser er sjansen for at du får med deg vognen til flyet stor, mens på de større fly plassene hvor mange av flyene har "bro" fra terminalen og rett inn i cabinen er det vanskelig. For da har du ikke noe sted å sette fra deg vognen. Ved de små setter du den fra deg ved trappen i det du går ombord og stuerne legger den direkte inn i lasetrommet. Barnevogner som skal sendes, må også merkes med bagajse lapp fra innsjekk, slik at den er med i laste tallene. Den vil da bli betegnet som innsjekket bagasje. og innsjekket bagasje har man ikke lov til å dele ut igjen ved flytrappene for å bruke ved evnt mellom landinger. De aller fleste flyplasser har vogner til utlån siden det ikke er lov å få den ut igjen før på bagasje båndet ved ende destinasjonen ... Å få paraply trillen med deg inn i kabinen er ikke tillatt, selvom den er liten og lett, er den lang og smal, og i en hattehylle vil den oppta plass slik at andre ikke kan få inn sin cabin koffert f.eks.... Har dere så mange timer å vente på hver mellomlanding siden dere vil at babyen skal sove der? Siden dere skal så langt, vil jeg tro at babyen får sove underveis, og dere kan jo sjekke mulighetene ved det flyselskapet dere reiser med om de har "basinett" .. egne kurver som babyen kan ligge i underveis ... Lykke til på turen !!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 hvilket selskap jobber du i? Ja det er enklere når du kan sette igjen ting ved flytrappen men de broene har jo åpning for drop de også da. Søsteren min jobbet i sas som kabinpersonale, og det hendte rett som det var at noen hadde bag som ikke gikk i hattehyllen og da måtte de få det lagt i lasterommet. Måtte ikke helt tilbake til innsjekk for det. Er jo en trapp på siden av broen da, så skjønner ikke helt hva du mener. Og ja, det er internasjonale regler, men det er ikke ett sett regler som gjelder overalt. Kommer mye an på hvor du skal og hvor du kommer fra. Feks dersom du skal fly via uk er det kun tillatt med et stykk håndbagasje, og har du veske utenom må den feks legges i cabinkofferten. (baby har også tillatt å ha med håndbagasje da=)...)Ender du opp i uk er det andre regler. Også til sist, poenget med noen reisetriller er vel at de kan pakkes og legges i reisebag (kan bli ganske små). Hvorfor man skulle nektes å legge denne bagen i hattehyllen skjønner jeg ikke, med mindre den skulle være fysisk for stor da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå