Gå til innhold

Fåes Reductil uten resept i andre land?

Anbefalte innlegg

Skal til Spania i en måned og skal prøve å se etter Reductil på apoteket der. Noen som vet om det selges uten resept i andre land, som Spania? Trenger en kickstart på slankingen, mangler motivasjon og kiloene sniker seg på. Får det ikke hos legen, er ikke overvektig nok - regner jeg med, har ikke spurt.

Fortsetter under...

Jeg tror HI her ikke helt har forstått hvor alvorlig bivirkningene kan være.

Håper hun velger å snakke med legen sin og ikke prøve dette helt uten oppfølging.

Tenk på konsekvensene dette kan få for deg og familien din.

Jeg går på Reductil selv og er kjempefornøyd, men har jevn kontakt med legen min.

Dere trenger ikke ta av helt her da. Ingen som svarte på spørsmålet mitt heller. Dere skjønner vel det at hvis jeg finner Reductil reseptfritt på apoteket i Spania, er det fordi de spanske myndigheter har bestemt at det er trygt nok for spanjoler...ergo trygt nok for meg også. Har de reseptbelagt i Spania finner jeg det heller ikke i hyllene der. Ang bivirkningene dere hyler om: dere kan like gjerne få de selv om dere går til blodtrykkstest hos legen hver 14 dag...

Men det gir en pekepinn? Jeg ville uansett ha sjekket blodtrykk og puls før jeg tenkte tanken på å begynne. Dersom du har hjerteproblemer i familien er dette en sterk nok kontradiskjon til at du ikke ville fått tablettene av min lege i alle fall.

Men hvorfor bry seg om hva legene sier? Kjøp deg noen boler med samme du er der nede så fikser du musklene på et par uker også.

Annonse

Det er ingen grunn til å bli ufin her, Doppler. Muskelboling? Heh, nå får du ta deg sammen litt.

Du vet ingenting om hva jeg kan og vet om medisin og om hvor god kontroll jeg har på blodtrykket mitt, samt familiens evt hjerteproblemer. Selvsagt kimser jeg ikke av leger og deres kunnskaper.

Du må vel forstå at ting er mer sammensatt enn å lese noen linjer i et debattinnlegg.

Anyway - jeg finner ut av dette selv.

Jeg hadde heller tatt boler enn reductil dersom det var snakk om medisinering uten lege. Og så vidt jeg forstår kan man få tak i boler i spania, så da er det vel ikke farlig?

Nei jeg kjenner ikke din helse eller din families helse. Men jeg trekker den konklusjon at du er overvektig, ellers hadde du ikke spurt. Og mange overvektige har høyt blodtrykk og en del andre livsstilssykdommer. Inne på felleskatalogen kan du jo lese det du trenger å vite.

Kjære deg... jeg sa ikke det jeg sa for å rakke ned på deg på noe vis, men vil ikke oppfordre noen til å ta det uten legetilsyn!

Men du skriver at du ikke har spurt legen om det, så du vet ikke om du får det utskreven (pga at du ikke er overvektig nok).

Da synes jeg at du skal høre med legen din om å få det først!

Jeg vet om folk med bmi på 25 (seriøst) som har fått det av legen sin, så håpet er ikke helt ute!

Og hvis du ikke får det, så kan du jo opplyse legen om at du kommer til å kjøpe det i syden, og at du ønsker oppfølging fra legen!

Det er det mange som har gjort, når det var mulig å bestille det fra lillepille.

Vil jo bare ikke at du setter livet på spill for å komme deg ned i vekt!

Og til dere andre... det er jo ikke noe poeng i å ta helt av her da!

Hun må jo få bestemme over sin egen kropp,helse og liv selv!

Er jo ikke noe poeng i å rakke ned på menneske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...