Gå til innhold

Dere som er her på DIB mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser det ut hjemme hos dere? Det er noen her som er så utrolig aktive, hvordan får dere tid til å ta dere av barn, gjøre husarbeid og være ute hver dag?

Kan nesten tenke meg hvordan det ser ut der hos dere...sorry, men det er vel en sannhet i det, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å ja.. klart det. Jeg prioriterer heller Dib enn husarbeid. Er da ikke like engasjerende å rydde osv. Det må du forstå. Så nå har ingen av barna noe å kle på seg. Ikke sambo og jeg heller.. Alt av bestikk, glass, tallerker osv er møkkete. Jeg bare kjøper nye. Eller papp er fint.

Jeg har sef også veldig dårlig tid til barna. Eldste har ikke fått ett bad siden jul. Minste her har ikke fått siden vi kom fra sykehuset. Jeg kunne sikkert fortsatt. men gidder ikke. Du skjønner tegninga! Eller gjør du ikke det kanskje???? Antageligvis ikke, for du virker ikke spes smart.

Skrevet

hos meg ser det ganske bra ut faktisk!:P får tid til alt jeg skal gjøre jeg. har laptopen i stua, og er på dib når jeg slapper av litt, når gullet sover feks. jeg er ikke her såå mye da, men er innom nesten hver dag. mest på kvelden etter hun har lagt seg. hvordan ser det ut hjemme hos deg da? :P

Skrevet

Det er sikker den samme gnomen som skrev det innlegget om barn på fly...

Skrevet

Dersom du er her inne så mye at du kan kartlegge ALLE hvor mye de er her inne, så vet du vel hvordan det ser ut hjemme?

Skrevet

For å si det slik...for å vite at vi andre er så aktive...så må du være aktiv du også for å se det............såååå: hvordan ser det ut hjemme hos deg???

Skrevet

nå er jeg nok ikke den mest aktive her men jeg har den bærbare pcstående på stuebordet. og mellom alt så sitter jeg litt her. ser fort over svarer om det er noe som intereserer. så selv om det kan se ut til at enkelte sitter her lenge og ofte er ikke det nødvendigvis sanheten. man kan sette på en maskin med klær og en oppvask og ta seg et par min her inne for så å sveipe over gulvene. ta en tur på dib til mens babyen sover. leke og dulle med babyen mate han leke og dulle litt til lekke han ta seg en runde med å legge sammen tøy, tømme oppvask maskinen. sitte litt her. beker vasker man jo over etter bruk samme med alle bord. trille tur og hente eldste mann. hjem å lage middag mens man titter litt på dib og ev. underholder barna. legger barna og kan dibbe og ta resten av huset. slappe av .....

det er mange muligheter til å dibbe man må ikke sitte her i lange tider. holder og kikke fort innom.

så huset er strøkent det.

hvordan er ditt hus nå som du har vært en tur innom?

Skrevet

Hehe, her var det mange hårsåre som vanlig.

Ha en fin kveld da dere o-)

HI

Skrevet

jeg er ofte innom dinbaby, å jenta mi sitter utsulta og skitten på gulvet å skriker fra kl 08.00 til 19.00 når samboern kommer hjem. det ser ikke ut her om dagene, skittent å ekkelt. matrester som er grodd inn i kjøkkenbenken, å melkesøl over alt.. hærregud at nå når jeg ser meg rundt så ligger det e bæsj bleie under sofan der (hadde ikke tid til å kaste den, fordi jeg måtte rett til pcn å oppdatere dib.) Nå har foresten jenta mi ikke bleie på heller.. usj som hun ser ut.. stakkar, tror jeg får ringe etter vaskehjelp å få dem til å komme å vaske her. <<

Nei sånn er det heldigvis ikke her i huset nei.. å tviler på at noen har det sånn hjemme hos seg. Tror nokk dem som er her ofte alikavell får tid til litt husarbeid og middagslaging osv.. vil nokk tro dem fleste er her når barna sover eller leker i egent selskap osv.. :)

Skrevet

Hehe...kan skjønne spørsmålet. men akkirat nå er det faktisk veldig rotete hjemme hos meg ja. Men det er fordi vi har kastet ut en del gamle møbler og skal kjøpe nye, i tillegg til at vi driver litt omorganisering av rom. Men det tar da ikke hele dagen å gjøre litt husarbeid. Jeg støvsuger hver dag. Vasker mandag og fredag. Tar badet etter behov, og vasker klær hver dag. Vinduene er det så som så med. Ellers er det sambo sin oppgave å rydde og ta oppvaska. mat lager jeg rundt halv fem så vi kan spise sammen alle sammen.

Sitter på DiB når gutta sover og jentungen er i barnehagen, samtidig som jeg søker på jobber, tar telefoner, leser til eksamen osv.

Nå har det regnet tre dager i strekk, så det har bare vært korte turer ut i mellom skurene, men er det fint vær er jeg jo her MYE mindre.

Ellers så har jeg fiber, så dataen min er konstant på nettet, så jeg stikker innom og skriver ting i løpet av dagen. Men jeg sitter ikke pal her da. Flyr overalt i huset på en gang..kanskje jeg er veldig effektiv...aldri egentlig tenkt over det. Står opp rundt seks da, så jeg støvsuger og sånn etter gutta og jeg har spist frokost, når jeg har lagt dem.. Og så fortsetter jeg å støvsuge etter behov utover dagen. Og så tar det litt tid å legge gutta..de kan være litt vrange å legge, så jeg sitter på datarommet som er ved siden av soverommet og flyr ut og inn til de har sovnet..

Var det et dekkende svar?

Skrevet

jepp, her er det blåst!

sorry, men er evig perfeksjonist, så det er blåst her, å alle mattene ligger på linja med strukturen i gulvet, i forhold til vinduene, å gardinene henger helt rett, å sofan står heeelt parallellt med veggene, og bordene står midt på matten, slik at motivene på sidene kommer fram. å alle kaffekoppene i skapene står med hankene samme vei, å fatene er sortert etter størrelser. å i skapene er både tuer og kopphåndkleer lagt inn med brettekant, samem med alle klærne i mitt OG min manns kleskap, så ligger alle klærne bretta likt oppå hverandre, i like store firkanter...

lite å gjøre? jah...

seriøst, eg kødde ikke!!! eg er værre enn ho monica i friends...

Skrevet

Hallo? Undervurderer du meg el? Jeg er hun "Fru Lund"(effektiviteten selv) i reklamen for Meny.....

Samtidig som jeg ammer, steller hus, leker med baby, og sitter på DiB, er jeg også på BiM samtidig. For hallo? Jeg er jo gravid igjen-- Samtidig som jeg har barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...