Gå til innhold

Flere leger som er skeptiske til å skrive ut Reductil?

Anbefalte innlegg

Jeg har BMI så det holder, så det er ikke det det står på, men legen min er veldig betenkt med å gi meg Reductil. Jeg fikk resept på 10 mg i april, men fikk litt forhøyet puls, og han ønsket ikke at jeg skulle fortsette. Jeg prøvde igjen, og da med ok puls og ok blodtrykk. Var tilbake til lege, og ønsket 15 mg siden puls og blodtrykk var ok. Han hadde selv kontrollert dette når jeg prøvde igjen.

Men han er veldig skeptisk, han synes bivirkningene er så alvorlige, og har nevnt folk som har fått slag, hjerteproblem og til og med dødsfall under utprøving.

Han er en veldig ok lege som jeg stoler på og liker veldig godt. Har hatt han i mange år. Han sier at han ikke skal nekte meg Reductil, men skjønner jo at han ikke synes at dette er en ok medisin på tross av at den kan hjelpe noe på vekta.

Kjenner jo at jeg ikke blir så veldig lysten på Reductil når han er såpass betenkt. Men samtidig så følte jeg at de hjalp meg.

Hvordan er det med deres leger?

Fortsetter under...

Nå fikk ikke jeg reductil på grunn av forhøyet blodtrykk og dårlige arvemateriale i familien. Men han var og veldig skeptisk. Han ville under vilkår ikke gi meg tablettene før jeg hadde tatt 15 forskjellige blodprøver. Andre gang jeg var tilbake var blodtrykket innenfor hva som er akseptabelt, men han ville heller ikke da gi meg dem. Men nå fikk jeg et spark i ræva da, fordi jeg ikke ville bruke medisin for å regulere blodtrykk resten av livet. Så her er jeg og maser i veg.

Legen min ga meg det med en gang etter at blodtrykk og sånt var sjekka.

Men hva med å høre om du kan få prøve acomplia?

Har ikke personlig erfaring med det, men har hørt at de fungerer på samme måte som reductil, men at det er mye mindre bivirkninger enn reductil.

Bare en tanke!!

Om det er meg du skriver til så har jeg funnet min indre motivasjon for å fikse dette. Og da trenger jeg ikke tablettene. Ganske morsomt. At jeg ikke fikk tablettene, ble årsaken til at jeg greide å gå ned i vekt uten tabletter!!

Jeg har gitt meg selv en frist til august, og vil gå ned i vekt til da. Hvis jeg ikke får det til, skal jeg høre med legen om acomplia. Den er ukjent for meg også, ser jo at det er et hav med bivirkninger der også, men jeg håper nå at jeg skal få det til på "gamlemåten" nå. Kjenner heldigvis at jeg er på rett viei.

Merkelig at det skal være så forbanna vanskelig dette slankegreiene, helt utrolig........

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...