stratosen_er mamma_ Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Er det verst å ikke bli gravid og prøve og prøve og prøve hver eneste mnd eller er det verre å bli gravid (etter 3-6pp) og så stadig gjennomgå aborter... jeg lurer litt, for jeg har nå mista to ganger på kun kort tid...hadde en MA i januar og en SA nå...og så sier alle jamen du veit jo at du kan bli gravid...ja det vet jeg...men jeg vet jo ikke om den kommer til å bli der i 9mnd og komme frisk og kvitt ut da... nei jeg vet sannelig ikke...er fælt å ikke kunne bli gravid og sikkert... uansett er det ikkenoe gøy å "streve"... ønsker vertfall alle lykke til... nå skal jeg snart ta meg en LANG BIM-pause...
Erin Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 *klemme* Jeg tror at det er to sorger som på hvert sitt vis er vonde og vanskelige å bære med seg.... Når man ikke blir gravid, så har man en lengsel som aldri blir fylt. Man får aldri være med i "fellesskapet" rundt opplevelsen av å gå gravid eller ha egne barn, og det er en ekstrem sorg å bære. Når man sliter med habituell abort, så er sorgen på et vis mer konkret. Man vet hva man savner. I tillegg skal man takle sorgen over drømmene og forhåpningene som oppstår i det øyeblikk man står med en positiv test i hånda... Det er ikke bare et barn som går tapt, det er også alle følelsene og drømmene rundt akkurat dette ene barnet. Joda - du vet at du sannsynligvis kan bli gravid, men du vet jo slett ingenting om det vil gå greit noen gang... Jeg unner egentlig ingen å oppleve noen av disse formene for sorg. Og jeg tror ikke de på noe vis kan sammenlignes på et rettferdig grunnlag. Det kjennes like urettferdig og vondt enten man står overfor det ene eller det andre. Lurer forøvrig på om du har vært til utredning etter abortene...? Har du vært til invendig UL og fått sjekket at det ikke er rester etter første abort igjen der inne? Vet om tilfeller hvor dette har vært grunnen til at folk mister flere ganger (men det forklarer jo ikke alle tilfeller habituell abort, da...). Alle gode ting er tre - håper denne regelen gjelder for deg også!
stratosen_er mamma_ Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2007 var på UL nå denne gangen, og han sa ikknoe annet at livmoren så fin ut...nå har jeg blødd masse og kvittert ut "fosteret" så jeg tror ikke det er noe galt med boplassen min nei:P jeg tror det bare er rett og slett uflaks...men kommer til å be om en drøss av bl.prøver neste gang... er jo litt redd for å bli gravid igjen og bli skuffa på nytt..tok det bedre denne gangen enn forrige men vet ikke hvordan jeg kommer til å takle det viss jeg aborterer en gang til...det er tungt... men...en dag..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå