pillis Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Vi skal ha borgerlig seremoni og står veldig fritt til å velge hva som skal sier osv. Jeg er veldig usikker og trenger litt råd og tips om hva det skulle være. Vi skal skrive ned noen ord om oss selv til vigselforretteren, men det blir veldig lite. Også vil vi gjerne ha kysset og ringbytte. Noen med tips og erfaringer?
LynxLynx Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Mener du humanistisk vigsel? Vi hadde det, og det var veldig fint. Sermonien løp som følger Brudgom og forlover står nervøse framme sammen med vigsleren mens gjestene finner plassene... Døren går opp og til mendelsohns brudemarsj kommer jeg inn, fulgt av min mor og tar plass ovenfor min kjære. Vigsleren ønsker velkommen til gjester og brudepar, har en slags intro-tale. Musikkinslag: "To the hills and the vales" av Purcell fra Dido and Aenas Vigslers tale til brudeparret Musikkinslag : "if music be the food of love" med King's Singers av Purcell Bryllupsløfter og ringutveksling. Og kyss, selvfølgelig.... Så gikk vi ut sammen til musikk det også. Humoristisk denne gangen "I'm sticking with you" med Velvet underground" Med andre ord: en relativt tradisjonell sermoni, som vi la opp helt selv. Det tok vel ca en halv time.
Maud Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har også giftet meg humanetisk, vi satte sammen en vielse som på mange måter lignet en kirkelig. Allsang, tekstlesing, solistinnslag og viglserens tale. Får inntrykk av at det er en vielse på Tinghuset eller tilsvarende du snakker om. Har vært på noen vielser i Tinghuset i Oslo. I den store salen der står det et flygel, dere kan få noen til å spille på det. En annen gang var det en som spilte saxofon. Rammen for vielsen er vel ikke mer enn 15 minutter, så det er begrenset hva dere rekker. I den ene vielsen kom brudeparet marsjerende inn sammen mens vi gjestene sto inne i salen, en annen gang kom bruden inn sammen med faren mens brudgommen ventet inne. Synes vielsene har vært fine og mer høytidelige enn forventet.
pillis Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2007 Hei takk for tips. Vi skal gifte oss i Sverige borgerlig og det er ute i naturen så vi har veldig fritt på hvordan vigselen skal legges opp. Det jeg lurer på er vigslers tale til brudeparet var det kun vigsler som satte opp det eller med instruks fra dere?? Og bryllupsløfter hadde dere skrivit de selv?
Gjest Ut på tur Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Vi hadde også humanetisk. Det var vigsleren som skrev talen. Den laget hun etter to hjemmebesøk hos oss. Ekteskapsløftet var fastskrevet om jeg nå ikke husker helt feil. Vi hadde også vielsen utendørs. Vi var på en øy. Min far kjørte meg til øyen i sin øyensten...båten.. og så "overleverte" han meg til min kommende mann. Så gikk vi og alle gjestene i følge rundt på øyen frem til det stedet vielsen skulle være. Der hadde vi en som sang acapella to NYYDELIGE svenske kjærlighets sanger. Og så var det champ og felles bilde etterpå Har fått høre fra mange det var kjempe romantisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå