Musemora Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Fullammer min snuppe på 8 mnd ennå. Hun nekter å spise annen mat foreløpig. Hun legger godt på seg og er blid og fornøyd. Litt vanskelig å komme seg ut av huset alene, så hun er med på det meste. Hvor lenge fullammet dere? Snakket med Gro Nylander for noen år siden og hun mente det var hekt greit fullamme så lenge.
Hoppetussa Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Det er helt greit å fullamme til man er 9 mnd, og noen fullammer til barnet er opp mot året også.Jeg fullammet til jenta mi var 5,5 mnd - greit nok.
Blomman Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 jeg og fullammet lenge - til nesten 11- også med gro Nylanders "personlige" velsignelse - hun kalte det en normalvariant da jeg kontaktet henne ;_) Men mellom 12 og 13 mnd var det mest fullamming igjen pga av mye sykdom og astma. Nå er han nesten 17 mnd - spiser litt av og til - men enkelte dager er det stort sett pupp ja.
Canari Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Kan det ikke også være slik at dersom man venter for lenge med å intrudysere barnet for annet enn morsmelk, kan barnet vegre seg og bare ville ha morsmelk ... Jeg begynte derfor med smaksprøver da babyen var 4,5 mnd .. det kan da vel ikke akade, blir uansett bare noen få prosent av kaloriinntaket
Blomman Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 jeg skjønner ikke at det er noe problem jeg om barnet er litt tregt til å ville introduseres for fast føde..... de begynner å spsise mat etterhvert uansett. Er det noen som egentlig har hørt om noen som ikke har klart å begynne å spise mat forde mor har fullammet barnet lenge. I følge Gro Nylander er det gjort undersøkelser som viser at det finns ingen positive effekter ved å starte introduksjon av fast føde fra 4 mnd... (med unntak der barnet måp ha annen næring i tillegg selfølgelig) Spedbarsn-/småbarnstiden er jo så kort likevel at det kan da ikke haste så å få i de fast føde..... er jo bare snakk om måneder likevel. Jeg skal ikke si at du har gjort noe galt ved å starte ved 4,5 mnd - men hvis det ikke rnoen grunn for introduksjon er det best for tarmen å vente til 6 mnd - da er den moden. Jeg gav min første grøt fra før tre mnd jeg - av ren uvitenhet! (han er 7 år og har foreløbig ingen problemer med magen heldigvis... men hadde jeg visst bedre hadde jeg gitt mme i tillegg i stedet for...) Derfor brenner jeg for at kunnskapen om dette må komme ut slik at folk kan velge ut fra kunnskap - og ikke bare gjøre ting ut fra hva de tror og har hørt var gjort tidligere. Tidligere begynte de gjeren med fast føde svært tidlig og gav kumelk i tillegg svært tidlig - og dette har jo vist seg å gi mange mennesker i dag store problemer med diverese tarmsykdommer dessverre. Så jeg mener da at det er bedre å vente med introdusjonen jeg da og la de evt vegre seg noen måneder enn å starte før tarmen er helt moden slik at det evt kan føre til sykdom i tarm på et snere tidspunkt. Klar over at dette er et noe betent tema - så ikke hiss dere for mye opp over det jeg skriver - jeg er bare ute etter å informere dere - ikke tråkke på dere eller erte dere opp. (For som dere ser har jeg selv gjort "feil", men håper å avverge at andre går i samme fella)
tripptrapp3sko Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 jeg fullammet førstemann til han var 9mnd.Dette fordi han var mye syk,og nektet å spise noe annet. Andremann ble fullammet til 6mnd,og mistet etter det veldig fort interessen for pupp.Strevde veldig med å gi han morsmelk etter det,og han nektet å ta puppen etter 11mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå