me.... Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hei! Eg skal begynne treårig nettstudie til hausten. Viss eg skulle bli gravid iløpet av desse åra...noke so vi har planer om:) , og eg IKKJE tar permisjon, kva retta har eg då når det gjeld økonomi? Kva får eg fra lånekassa og nav? ca samla sum i mnd. kva viss eg har en liten jobb ved sida av? misse eg då noke fra lånekassa? Samboeren min jobba fullt. har han rett på noke sidan eg studera? Håper noken kan hjelpe meg:)
VinterSol+2 Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 dersom du har mottatt lån/stipend i 6 av 10 mnd før du går ut i permisjon/føder har du rett på fødselsstipend fra lånekassen. Da er det likegyldig for lånekassa om du studerer i permisjonstiden, eller tar permisjon. Du kan si det sånn at du vil ha muligheten til enten et permisjonsår, eller et år med gratis studier. Du kan tjente opptil 100 000 på et år, uten å miste stipendet, mener jeg det er. Dersom du har tjent mer enn halve grunnbeløpet G i løpet av de 6 siste mnd før permisjon, har du rett på fødselspenger fra NAV. Når det gjelder samboers inntekt, er jeg usikker, men du finner den informasjonen du trenger på www.nav.no og på www.lanekassen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå