Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd det i pille form eller som te for baby med luft plager? Hjalp det noe?

Skrevet

Har prøvd begge deler. Tror kapslene hadde effekt den perioden hun sleit med kolikkvondt, tar ammete enda og vil fortsette med det.. Verdt å prøve:-)

Skrevet

jeg gir snuppa mi fenikkel te og synes det er det eneste som funker på kolikken...så prøv det...:o)

Skrevet

Å så spennende, vår lille gutt sliter med magevondt hver dag og vi har til nå prøvd sukkervann (som ser ut til å virke), men liker ikke å gi ham så mye sukker... I dag har jeg kjøpt fenikkelte som jeg selv sitter og drikker på (veldig god faktisk) og som jeg vil gi til bebisen. Men hvordan gir dere teen og hvor mye`?

Prøvde å gi ham litt tidligere i kveld. Dyppet fingeren min i teen og gav ham, men det ble jo veldig lite da. Men det så ut til at han likte smaken.

Noen tips om hvordan gi fennikelte?

Skrevet

Vi syntes at både sukkervann og fennikkelte hjalp til en viss grad, så vi gav Jr. fennikkelte med sukker i.

Skrevet

Jeg gir Selma 10 ml før hvert måltid med en sånn liten sprøytesak.....HUn gaper, flinke jenta:0)

Skrevet

10 ml... er ikke det litt mye. Det vil jo fylle opp den lille magen og hun vil få i seg mindre næring.. Bare lurer.

Skrevet

Jeg fikk oppskriften på apoteket......

Skrevet

Ja, da må det jo være riktig dose. Hvor gammel er Selma?

Skrevet

Hun er 6 mnd, men det stod ingenting om alder der......Blandingen var 2 !/2 dl vann og 1 ts fennikel......gies før hvert måltid 10 ml....det er vel umulig så mettende det.....er jo bare vann......

Skrevet

Vi brukte fenikkel te og det fungerte veldig bra mot luftsmerter.

Jeg drakk en kopp på morgenen og en på kveld.Gav lille prinsen noen teskjeer før han fikk mat hvis jeg visste at jeg hadde spist noen han ville få luft av, eller noen teskjjer når han hadde luftsmerter.Kunne på det verste gi opp til 6-7 teskjeer og det hjalp.Noen ganger var 2-3 nok.Det virker ganske fort.Vi måtte å koke te på natten noen ganger.

Brukte også miniform.Men vil si teen funket bedre.

Skrevet

jeg gir bare 2,5 ml ca før hvert måltid... + litt ekstra innimellom hvis hun har vondt... gi med sprøyte, det er lettest...:o)

Skrevet

dere som selv har tatt piller, hvor lang tid gikk det før det ble noe resultat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...