Gå til innhold

Når man "ligger etter" i studiene (lånekassen)

Ginger-mor

Anbefalte innlegg

Jeg ligger vel 40 studiepoeng etter skjemaet når jeg går ut i permisjon midt i neste semester. Hvis jeg fullfører noen et fag eller to da (f.eks 15sp) er det slik at jeg kan "hente meg inn igjen" da? Ettersom lånekassen ikke krever noen progresjon etter at jeg går i permisjon, mener jeg.

Lurer veldig altså.. :)

Fortsetter under...

Eg trur ikkje det spelar noko rolle for lånekassen om du tek studiepoeng eller ikkje. Ein må jo ikkje vere registrert som student ein gong (viss ein søker om fødselspermisjon før/ved semesterstart betaler ein ikkje sem.avg.) Men eg veit ikkje om du vil få omgjort delar av det tidlegare lånet til stipend om du tek stp sjølv om du har permisjon. Det hadde i alle fall vore heilt supert, eg ligg også bak skjema og har tenkt å ta 20 stp til hausten og studere fulltid til våren *satse på snill baby*

Ok, da skal jeg sende en mail til lånekassen. Sist jeg sendte mail fikk jeg faktisk ikke svar(?). Det er ikke sånn superviktig for meg å få gjort om lån til stipend (selv om det ikke hadde vært å forakte, nei!), men jeg synes det er så skummelt å ligge så langt etter...

Klart du får snill baby! En studentmammas drøm, skal du nok se:)

Tar du hjemmeeksamen nå, eller er det for nærme termin? Jeg skal begynne i dag. Fikk utsatt siden jeg har hatt skoleeksamen de siste dagene.. Er så trøtt og lei og mangler motivasjon til å begynne! Tenker jeg holder meg langt unna NICLE tekstene...

Eg fekk melde meg av eksamen og skal ta det same emnet neste vår (slepp jo levere inn oppgåver og møte til undervisning, så det passar perfekt med baby!)

Synes også det er litt skummelt å ligge så langt etter, men herlighet! Vi skal jo få baby, og det er viktigare enn studier - så får heller progresjonen vere litt så som så. Kjem jo i mål, om enn på eit litt anna vis og litt seinare enn planlagt! :)

Lykke lykke til med eksamen!! Håper det går kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...