Gå til innhold

Grete Roede


Musemora

Anbefalte innlegg

Fikk barn for 8 mnd siden, begynte på kurs da snuppa var 3 mnd. Gikk ned fra 67,2 kg til 55 kg på 8 uker ( er 167 høy ). er kjempefornøyd med opplegget og det gikk veldig greit i forhold til maten. Fullammer snuppa ennå, så ikke gikk det utover melkemengden helle. Absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Begynte å trene på spenst. Var flink en periode men så ble det fint vær, så da ble det bare lange turer med vogna. Så ifølge min mann er jeg nå akkurat ett slik medlem som spenst liker: nemlig støttemedlem til 399 kr i mnd. Reiser til syden om 14 dager så det spørs vel om det blir noe særlig mer trening før til høsten. Holder vekta fint. Fullammer snuppa på 8 mnd ennå, så det er nok med på at jeg så lett greier å holde den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Kunne du fortalt meg litt om hva GR mener om hvor mange kalorier man bør innta til hvert måltid?

 

Kjempeflott at du går ned, turer med vogna hjelper vel det også. JEG gidder hvertfall ikke troppe opp på treningssenteret med dette fine været, da er jeg heller stolt over å være støttemedlem ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke registrere deg på vektklubben.no? Der finner du det meste du lurer på. Og det er gratis. Det er GR sin gratis klubb. Selv har jeg nå gått ned 7 kilo på 7 uker, helt på egen hånd. Og med god støtte fra nettvenner og andre venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriforbruk

 

Hvilestoffskifte=(Vekt*10)+(Høyde*6,25)-(alder*5)-161

 

Deretter må du multiplisere hvilsestoffskiftet med en faktor avhengig av din hverdagsaktivitet.

 

1,4 ved normal aktivitet, 1,3 ved lav aktivitet (stillesittende hverdag) 1,5 ved aktiv hverdag, fysisk jobb eller veldig mye trening. Du må og legge til litt i forhold til hvor mye du trener.

 

Her er anbefalingene på dagsinntak i forhold til forbruk.Evt kan du trekke fra 5-800 cal fra det du regnet ut som ditt dagsbehov. Du må aldri spise under 1000 kcal om dagen. Da ødelegger du forbrenningen din.

 

Under 2000 kcal: (1300 kcal)

1900-2400 kcal: (1600 kcal)

2300-2800 kcal: (1900 kcal)

2700-3200 kcal: (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: (2500 kcal)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Nesten alle damene i min gruppe ble satt på en meny som tilsvarte 1600 kcal pr dag. Da vil du gå ned mellom 05-1 kg pr uke hvis du har normal forbrenning. Den eneste uka jeg ikke hadde gått ned var den uka jeg hadde trasket og gått flere mil, samt spist for lite! Men så gikk jeg ned 1,8 uka etter så da var det greit allikevel. Vet de har vektklubb på nettet men for meg var det viktig med det presset den " offentlige " veiingen ga. Hadde i tillegg med ei venninne, noe som ga litt intern konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar de på grete Rhode kurset hensyn til at ammende ikke bør gå ned mer enn 0.5kg i uken pga at giftstoffer vill passere over i melken,slik som kvikksølv?Isåfall kunne jeg godt tenke meg et slikt kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fulgte også grete roede kuren, men endte opp meg å gå opp i vekt av den desverre...

 

tripptrepp3sko, har også lest dette, men dette gjelder slanking...grete roede er endring av livsstil og ernæring, gravide kan gå på dette, og ammende også, så lenge man vet at man har nok melk, sa hun kurslederen vår iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...