Gjest Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hvor lenge er det egentli greit at nyfødte sover før man bør vekke dem og amme? Noen som vet?
manonym Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Jeg lot det ikke gå mer enn 4 timer når han var nyfødt, og frem til ca 2 måneder tror jeg det var. Da er det ikke lenger nødvendig så lenge han legger på seg bra. Ville i alle fall ikke latt det gå mer enn 4 timer om dagen frem til han er 1 måned.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Sies at de er såkalt selvregulerende den første tiden, de våkner når de er sultne. Er det viktig for deg å få en rutine på babyen må du selvfølgelig vekke med gjevne mellomrom.
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 ja, ok. Nei, bare har hørt noe om at de må vekkes om de sover for lenge for å ikke bli dehydrert? Men hun sover ikke mer en 4timer i slengen da, så da lar jeg henne sove når hun vil:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Er de over 3 kg så er det ikke så strengt. Jeg lot snulla sove så lenge hun ville, og det blei opptil 5 timer da hun var nyfødt.
Anonym8579 Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 De fleste nyfødte regulerer det nok bra selv :)Noen, som legger på seg dårlig o.l. skal vel vekkes etter 3-4 timer, men i vanlige tilfeller skal ikke det være nødvendig Her lot jeg Mathias sove så mye han bare ville
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Nurket mitt er veldig gla i å sove.og jeg har latt henne sove så lenge hun vil fra hun var nyfødt (er 2 mnd nå). Om natten sover hun 10 timer i strekk. Legger fint på seg og er ikke dehydrert. Får mme så d har vel litt med saken å gjøre.
mayaya Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Mini her sover over hele natten, og har gjort det hele tiden. På dagen går det mellom 2 og 5 timer som regel, mellom måltidene. Hs sa at dette var helt ok, så lenge han trives, sover og bæsjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå