Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det egentli greit at nyfødte sover før man bør vekke dem og amme? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lot det ikke gå mer enn 4 timer når han var nyfødt, og frem til ca 2 måneder tror jeg det var. Da er det ikke lenger nødvendig så lenge han legger på seg bra. Ville i alle fall ikke latt det gå mer enn 4 timer om dagen frem til han er 1 måned.

Skrevet

Sies at de er såkalt selvregulerende den første tiden, de våkner når de er sultne. Er det viktig for deg å få en rutine på babyen må du selvfølgelig vekke med gjevne mellomrom.

Skrevet

ja, ok. Nei, bare har hørt noe om at de må vekkes om de sover for lenge for å ikke bli dehydrert? Men hun sover ikke mer en 4timer i slengen da, så da lar jeg henne sove når hun vil:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er de over 3 kg så er det ikke så strengt. Jeg lot snulla sove så lenge hun ville, og det blei opptil 5 timer da hun var nyfødt.

Skrevet

De fleste nyfødte regulerer det nok bra selv :)Noen, som legger på seg dårlig o.l. skal vel vekkes etter 3-4 timer, men i vanlige tilfeller skal ikke det være nødvendig :)

Her lot jeg Mathias sove så mye han bare ville :)

Skrevet

Nurket mitt er veldig gla i å sove.og jeg har latt henne sove så lenge hun vil fra hun var nyfødt (er 2 mnd nå). Om natten sover hun 10 timer i strekk. Legger fint på seg og er ikke dehydrert. Får mme så d har vel litt med saken å gjøre.

Skrevet

Mini her sover over hele natten, og har gjort det hele tiden. På dagen går det mellom 2 og 5 timer som regel, mellom måltidene. Hs sa at dette var helt ok, så lenge han trives, sover og bæsjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...