endaeintrønder Skrevet 30. mai 2007 #1 Del Skrevet 30. mai 2007 Hadde jo et akutt ks fra før av,denne gangen blir det planlagt da,2 juli:) men må si jeg har bynt å få litt sånn angst på en måte,at jeg lissom VET hva jeg skal igjennom!Aner egentlig ikke hvorfor,for jeg syntes jo jeg kom meg veldig fort etter snittet sist..men nå kan jeg telle ned til dagen,jeg VET at jeg skal inn da og da,og kansje det er derfor??Noen her som kan fortelle litt om sitt planlagte ks kansje?(vil KUN høre fine historier altså!!!!)Jeg skal ha narkose da..pga avstiva rygg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454834-gruer-meg-litt-til-ks-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snowstorm73 Skrevet 30. mai 2007 #2 Del Skrevet 30. mai 2007 Selv om jeg ville ha ks var det ikke akkurat noe som jeg gledet meg til. Er jo tross alt en stor operasjon. Men alt foregikk veldig rolig, det var ikke noe hektikk i det hele tatt og da er det bare den egne nervositeten det dreier seg om. Og alle forsøker å avlede deg. Jeg sov nesten ingenting natten før (var innlagt på sykehus da) og adrenalin var høyt oppe når det nærmet seg kl 6. De satte bare kateter og så ble jeg trillet ned. Jeg tok med meg mp3 spilleren med beroligende musikk, det syns jeg hjalp. Ventet en liten stund, så tok det vekk skjorta og de la et oppvarmet teppe over meg, noe jeg syntes var veldig søt gjort. I operasjonsstuen var det ganske mange folk, alle presenterte seg (jeg husket selvfølgelig ikke en eneste), forklarte hva de gjorde til enhver tid. Anestesilegen var veldig dyktig, han traff med en gang. Jeg ble ganske kvalm, trodde jeg måtte spy, men fikk noe i kanylen som tok det bort i løpet av noen sekunder. Når spinalen var satt kom mannen min inn og de begynte med å skjerme magen. Så kom det kirurgen og få minutter senere var gutten ute. At du får narkose er ikke nødvendigvis sååååå trist, du slipper følelsen av å ligge alene mens pappaen er med barnet og du blir sydd sammen. Hvis du reagerer like positiv på narkose som jeg (har hatt 6 de siste 10 år, alltid gått veldig greit) er du ganske klar i hodet kort tid etter, og babyen og pappa kan besøke deg på overvåkingen. Så slapper du mere av (musikk?) før du kommer opp på barsel. Jeg syntes slett ikke at det var ille å ikke ha ungen hele tiden rundt meg, du er jo sliten også. Merkelig nok, jeg var det i hvertfall. Du får rikelig med smertestillende, er det ikke nok må du bare spørre. Ikke vent med det, du skal ikke ha det vondt. Men du skal selvfølgelig ikke dopes mer ned enn nødvendig. Og for all del, ingen forventer at du gleder deg til operasjonen, for meg var det en nødvendighet for å få barnet ut. Alle mammaer teller ned dagen, for oss ks-mammaer er det bare en fordel å vite når dagen er. Slipper å vente på at ting skjer. Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454834-gruer-meg-litt-til-ks-jeg/#findComment-9460781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå