Gå til innhold

Hvilke bleier er miljømerket og...

Anbefalte innlegg

hvor får man kjøpt dem?

Jeg titter rundt og lurer på om jeg skal velge engangs eller tøybleier...

Kan egentlig ikke forstå at tøybleier er mer miljøvennlig da man bruker strøm og vaskemiddel for å få dem rene... men men...

Derfor tenkte jeg at jeg skulle se på disse miljømerkede/svanemerkede bleiene...

men er det noen som vet hvilke bleier det er snakk om?? som er miljømerket/svanemerket??

På forhånd ... tusen takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454764-hvilke-bleier-er-milj%C3%B8merket-og/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Coop-bleiene er miljømerket, men holder ikke på det de skal, så for vår del er de ikke brukbare.

Når det gjelder bleier, så bruker jeg det som funker og ser hverken på pris eller miljømerking. Bleier skal være enkle å ta på og av, de skal holde på det de er ment for og de skal være behagelige for barnet. For vårt barn er det Libero som oppfyller disse kravene. Brukte bleier kaster vi i papirposer i det våtorganiske avfallet. Glad jeg slipper bleievask...

Men er det ikkje betre å bruke straum og miljømerka vaskemiddel enn å produsere eit tonn avfall som tek vanvittig lang tid å bryte ned? Og om ein kjøper økologiske tøybleier er det jo også ein miljøgevinst - og lufttørkar bleiene (altså ikkje brukar tørketrommel)

Eg synes dette "straum"-argumentet ikkje er haldbart når det gjeld å ikkje velje tøybleier. Men det er jo opp til kvar enkelt kva ein vel. Eg trur likevel at om ein vel dei mest miljøvenlege tøybleieløysingane (som kanskje ikkje er dei enklaste i bruk) og vaskar økonomisk (ein kan jo vaske andre ting enn bleier på 60grader - handkle, gulpeklutar etc.) OG brukar bleiene på fleire born så MÅ det vere betre for miljøet enn papirbleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...