Tingeling% Skrevet 30. mai 2007 #1 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har for n`te gang hentet min sønn på 10 år på skolen hos rektor. Han havner stadig i trøbbel, og oftest påg språkbruk og utolig oppførsel. I dag hadde han fått straff for dårlig oppførsel -han måtte sitte inne i friminuttene og jobbe.. han gjør opprør ved å skrive de styggeste og groveste påstander om navngitte lærere og rektor( involverte suge pikk og slikke fitte...) Han banner og brøler og tar ikke alvoret inn over seg, svare bare trassig "so!" mens han fikkler og peller å snurrer i stolen... Han er under utredning for ADHD, og jeg er så sliten.. han er så sinna, og lei seg, og rastløs og alene.. andre barn vil ikke leke med han når han oppfører seg som han gjør- andre foreldre nekter barna sine å leke med han... jeg blir så lei meg! Jeg er alene med han, og er den eneste som tar alle fightene, så jeg får aldri sjangsen til å ta meg inn å gjøre fine ting med han- for det skjer stadig noe nytt som han må få konsekvenser for... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart.. hvem kan man vende seg til og få hjelp? Jeg har dårlig samvittighet til enhver tid fordi det blir så mye kjeft og strenge grenser, og ingen å få gode råd hos.. Jeg skulle ønske at noen kunne fortelle meg hvordan en mamma skal reagere når hennes sønn slår å sparker løs på henne og kaller henne en skitten gammel hore... eller hyler ut at han ønsker noen skulle drepe henne så han ble foreldreløs... Bare et hjertesukk fra en fryktelig bekymret og trist mamma som ønsker jeg visste hva jeg kunne gjøre for at gutten min skal få det bedre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454562-s%C3%A5-lei-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #2 Del Skrevet 30. mai 2007 Uff, fikk helt vondt av deg når jeg leste dette. Skjønner så godt hvordan du har det og hvor hjelpesløs du antageligvis føler deg. Du skriver at han er under utredning for ADHD, har du noen mulighet til å få noe fortgang på den utredningen?? Er det en lærer du kan henvende deg til som forstår gutten og situasjonen?? Jeg var også alene med min sønn i mange år og vet hvordan det føles å føle seg veldig ALENE. Han fikk diagnosen ADHD da han var 9 år og medisiner. Men det tok lang tid før han fikk rette medisin og var mer stabil...... Jeg kan vel ikke si annet enn at du bør få inn noe hjelp, for både deg og gutten sin del. Du er IKKE noe dårlig mor selvom han går løs på deg og kaller deg allverdens av stygge ord!!! Du kan kontakte helsesøster på skolen, det gjorde jeg og fikk god hjelp. Eller fastlegen som kan mase opp utredningen. Stå på og ikke gi deg!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454562-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9455558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling% Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 30. mai 2007 Tusen takk for svar.. det gjør godt bare å få litt forståelse. Jeg har kontaktet både fastlege, helsesøster og lærere. lærerne vet ikke hva de skal gjøre- gutten sitter mer under pulten og flyr rundt i lasserommet en han sitter stille. Ordbruken og mangel på respekt "slår" dem litt ut, de handterer det med innesitting i friminuttene, men ingen har noen gode råd å komme med. Men vi har vært heldig å fått en engasjert saksbehandler på BUP, så ting er i gang. Han har vært til enoen tester, og vi har time igjen i slutten av uken. Det er bare så fryktelig slitsomt mens det stormer som verst, og fryktelig stille og ensomt når stormen har lagt seg. jeg kjenner ingen som er i samme situasjon, så det var godt å få noen trøstende ord... godt å kjenne man ikke er helt alene om problemene. Det er tungt å være alene om ting, og noen ganger kjennes det helt umulig. men det meste går, alt ordner seg til slutt, på ett eller annet vis, har jeg lært. Nå sitter han på rommet og skriver unskyldninger til de fornærmede lærerne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454562-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9456356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
glad_mamma_til_to_prinsesser!! Skrevet 30. mai 2007 #4 Del Skrevet 30. mai 2007 Ett lite svar fra en lærer i grunnskolen. Jeg føler virkelig med deg, og det er så utrolig trist å høre at du føler deg så alene og hjelpesløs. Jeg brenner for disse barna, ønsker en god hverdag for dem, og det er faktisk ikke alt dem kan hjelpe for. Skulle sønnen din ha ADHD, så er det faktisk en sykdom, og han kan ikke hjelpe for att kroppen gjør det den gjør. Det er ikke vanskelig å forstå at dette sliter mye på deg. Jeg håper dere får hjelp snarest mulig, og at dere går ut i sommerferie med en god slutt på skoleåret. Helsesøster ville jeg kontaktet, om du har prøvd det meste andre. Avtal gjerne med din klassekontakt også, de bør være så profesjonelle at de hjelper deg videre i denne saken. Det er nok ikke enkelt for dem heller, og det viktigste i sånne tider er at foreldre og skolen samarbeider tett og hjelper hverandre. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454562-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9458681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling% Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 31. mai 2007 I dag har jeg vært på BUPA, og min sønn har fått diagnosen ADHD. De ville gjærne prøve ut medisiner på ham i tilleg til tilrettelegging på skolen, og aller helst komme i gang før sommer ferie... Kjenner det går litt fort i svingene, både lei meg og usikker her jeg sitter... min sønn har ADHD! men om han får hjelp er det ingenting som er bedre! jeg ønsker det beste for mitt barn, jeg ønsker ingenting mer en at han skal ha det bra, men alikevel er det trist. Jeg må nok lære mer om hva dette innebærer. Hvordan skal jeg fortelle ham dette? hva vil han si? uff.. mye hjertesukk fra meg her, men det blir vel bedre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454562-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9466574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #6 Del Skrevet 31. mai 2007 Så flott at du ihvertfall har fått et svar Skjønner at du også føler deg litt trist...det er jo helt naturlig det. Jeg har flere ganger hatt tunge stunder hvor jeg faktisk syns det er trist at min sønn har ADHD !!!! Men, så kommer jeg meg opp igjen og ser alle lyspunktene og at framtiden til gutten kan bli akkurat lik som alle andres Vær ærlig med gutten din. Si det som det er, at han har ADHD, hva det vil si og hvilke tanker du har rundt dette. Når gutten er klar for det så kanskje han selv kan fortelle alle følelser han har rundt dette med å ha ADHD, hva som gjør ting vanskelig og hvordan han tror at dere kan få det bedre sammen. Ta han med i tankegangen, mer og mer etter som han blir eldre. Det har funket veldig godt her. Vi snakker om alt, hvordan vi opplever det når han er stresset og sint og hvordan han opplever oss. Også har vi masse humor oppi dette. Han ler av seg selv og vi får le av han når han henger i taklampa og sier masse rart. Alvorlige ting ler vi selvfølgelig ikke av da... Mulig at han trenger medisiner før du får han slik i tale Det var ikke lett å snakke med min sønn før han fikk medisinene;) Lykke til!!! Det ordner seg sååå bra ;=0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454562-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9468843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling% Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mai 2007 Tusen takk for gode råd og positiv tilbakemelding:) Så godt å høre fra noen sm har erfaring med dette. Vet alt blir bra til slutt, vi må bare finne ut av ting.:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9454562-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9470076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå