M&Ms Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Barn under 12 mnd skal jo ikke ha honning, men hva med oss ammende mødre?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Ikke visst du ammer, helsesøster sa det var farlig for ungen.
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Har ik hørt noe om honning, jeg da.. Men, spis is-det er lindrende.. Hilsen ei med erfaring med halsbetennelser
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 http://matportalen.no/Emner/ammende Honning Ammende kan trygt spise honning. Du må imidlertid huske at spedbarn ikke må få honning. Honning kan inneholde en bakterie som er særlig farlig for barn under 12 måneder. (Se avsnittet om Clostridium botulinum under Tradisjonelle matforgiftningsbakterier). -- Til tross for at dette står på matportalen.no, ser jeg en over her svarte at helsesøster sa nei til honning. Ring helsesøstra di og spør for å være på den sikre sida kanskje!
smakk Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Jeg ble overrasket over at det var honning på maten på føden, men ble fortalt at jeg trygt kunne spise det. Det er visst kun barna under 1 år som ikke skal spise det direkte.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Ammende kan trygt spise honning, det som kommer i melken er ikke farlig. Barna skal ikke ha det i kosten før etter fylte ett år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå