Murmeline Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 De ferdig-glassene er jo kjempegode! Noen som har laget selv? Koke? Jeg vil hvertfall koke eplene. Kan mango fryses? Har bare prøvd eple og pære hittil.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Jeg pleier å lage mat selv til babyen min både fruktmos og middag, og de er kjempegode Til fruktmos: koke pære og eple, så blanding med banan, mango (eller appelsin)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Jeg skjærte mango, eple og pærer i terninger, moste det med stavmixeren og ferdig hun likte det veldig godt! og jeg smakte på det, var godt asså.. ingen koking her hvertfall. vil ikke konsistensen bli veeeldig bløt da? jeg mener, liksom som suppe? jeg kokte ingenting, og konsistensen var helt perfekt hvertfall.. og det var godt..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Jeg koker dem lite gran bare, så blir det ikke veeldig bløt (som suppe) som du sa Me&Em, kanskje dersom du koke dem i lang tid.
Murmeline Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg får svare for meg selv; jeg koker eple pga at det er tryggere (allergimessig). Pære koker jeg nødvendigvis ikke. Men potetmeljevning fikser suppe-problemet..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 ahaaa. så det er derfor ja.. ja nei, jeg koker ikke, har ingen allergi i familien, så da mente hs at det ikke var noe å tenke på.. hun kunne få akkurat det hun ville ha.. værre hvis man har allergi i nær familie, da bør man være litt forsiktig..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Men...jeg har ingen allergi i familie...koke pære eller eple bare til sikkerhet slik at ikke så hard til magen til baby. Åja...jeg koke dem ikke direkte til vann, jeg bruker dempkoke vettu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå