*orginalt* Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har nå kjøpt ammete som skal være bra for babyer med luft i magen. Spm mitt er; øker den melkeproduksjonen i tillegg, eller er den kun for luftplager?
manonym Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Jeg kan desverre ikke svare deg, men har et lite spørsmål selv om luftplagene. En her inne som skrev at hun gav babyen sin et par teskjeer ammete om dagen og da prompet babyen hennes som en helt! Er det fordi det hjelper å få luften ut, eller fordi de får mer luft i magen av den???
manonym Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Sorry at jeg blander meg inn i ditt innlegg forresten...=) Håper det går bra=)
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Jeg kjøpte ammete for at den visstnok skal stimulere produksjonen... Må su\i jeg har vært dårlig til å bruke den, merker ik noe forskjell...
Hyacinth Bucket Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Ammete er det mor som skal drikke, ikke babyen. Den teen fra apoteket hjelper mot å forebygge "gassproduksjon", mens andre typer hjelper på melkeproduksjonen. Finnes sikkert noen som bidrar til begg deler også. Apoteket sin hjelper godt på min lille tass syns jeg, men smaker gress, uæh!
Hyacinth Bucket Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Tilgi mine trykkleifer.. gikk litt fort i svingen her med en liten en på armen..
*orginalt* Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2007 Det er helt i orden vintergutt 5feb :-) Tusen takk for svarene. Hadde håpet at teen skulle fungere på produksjonen også :-(. Må kjøpe enda en te da. Vet ikke om jeg trenger den men. Lillegutt legger på seg godt. Men tenkte det kunne være greit å ha litt ekstra til pumping. Greit å ha et lager just in case. Håper at teen funker på lillegutts luftplager i alle fall. Ja den smakte ikke særlig godt. Kommer nok ikke til å kose meg med den:-)
jentemage Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Ammete kan også gis til barnet. Jeg har fått tips på helsestasjonen da jenta mi på 2 mnd sliter med luft i magen. 1 ts ammete (kjøpt på apoteket) til 4 dl vann, kokes opp og trekkes i 10 min. 1-2 ts gis til barnet til hvert måltid. Vi har ikke forsøkt ennå, begynner i dag. Håper det fungerer. Er visstnok fra gammelt av brukt som folkemedisin. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå