Gå til innhold

Denne uke 22-jenta blir en uke 23- jente i stedet for. Liten oppdatering

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL i går igjen og det var litt flere follikler denne gangen, det var en stor en og to andre som også kanskje så greie ut, og i tillegg lå noen små follikler og lurte i bagrunnen. Dermed blir det stikking med 300 IE Puregon til og med fredag, Ovitrelle lørdag og uttak mandag. Vi hadde en liten diskusjon om vi skulle gjøre om til AIH, legen sa at dette ikke blir et optimalt ivf-forsøk. Legen trodde det kan bli alt fra1-2 til max 5 egg ut av dette.

Jeg syns nå, når jeg tenker på det, at det er alt for mye penger og ikke minst innsats fra min side mht all spraying og stikking til å gjøre AIH ut av dette, så jeg er nå veldig komfortabel med at vi besluttet IVF tilslutt. Dessuten var det litt oppløftende at legen underveis "kom på" at de embyoene jeg satt inn sist var av så god kvalitet, så han havnet litt på at det ikke er kvantiteten men kvaliteten som teller. Dessuten teller det jo ikke som forsøk om det ikke blir tilbakeføring. Nå krysser jeg fingrene og håper på det beste, og i mellomtiden har jeg sykemeldt meg fra jobb og prøver å gjøre koselige ting. Jeg er veldig sliten i hodet denne runden, mye mer enn sist da alt gikk på skinner. Er mye mer sliten i kroppen også, og faktisk så har jeg endel smerter i magen selv om det ikke er mange follikler der (da tenker jeg på dere med 10 eller flere, herregud som det må boble der nede da!).

Lykke til til alle sammen som har uttak denne uken, og så klart til dere som allerede ruger. Og alle andre:)

Klem fra

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde det også som deg, og måtte stikke med 300IE Puregon

noen dager til. Da hadde noen av de små vokst også og de fikk ut 5 egg til slutt noe de sa var bra. 4 av 5 egg ble befruktet og jeg fikk inn 1 egg og 2 på frys. Det var andre som hadde uttak/innsetting sammen med meg som hadde fått ut 20 egg og endte med samme resultat.

1 egg inn og 2 på frys, så det er ikke kvantiteten som teller men kvaliteten. Færre eggposer gjør uttaket raskere og tiden etterpå bedre.

Jeg var bare øm og oppblåst uttaksdagen ellers var jeg i fin form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...