Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Har tidligere skrevet her om dattern vår på16 mnd som er født uten skjedeåpning og indre kjønnslepper. Var hos overlegen på barnepoliklinikken i dag, og hun skrev ut østrogenkrem til oss. Den kan gjøre det lettere for slimhinnene å bli "glatte og myke". dersom det ikke hjelper, vil de spaltes i august. Det gjøres uten bedøvelse, kun embla krem. Dette for at resultatet skal bli mest mulig naturlig. Skal også inn til ultralyd for å undersøke om de indre kjønnsdelene og urinveiene er normale. Så nå krysser vi fingrene for at det bare er en liten feil som lett lar seg rette opp...! Lovet å holde andre med samme "problem" oppdatert, derfor dette!!!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 xxxx fingrene for dere, og hold oss videre oppdatert:o) har foressten tenkt på dere!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Takk for oppdatering. har også tenkt på dere.. Flott at hun blir fulgt opp. Jeg er hun med jenta på 4 år som har lukket skjedeåpning. De gjør ingenting for henne..hvorfor ikke? De mener at det vil ordne seg av seg selv og jeg har pratet masse med både leger, helsesøstre, gynekologer etc og alle sier det samme. Fortvilende. Så du forresten reportasjen de lagde pga diskusjonen vår? (eller den på 3-5 år) Håper det ordner seg og at alt er i orden. Vit i alle fall at dette er mer normalt enn man tror
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Det var rart. Det var ikke du som hadde fått østrogenkrem? Den jeg fikk tror jeg er reseptfri (egentlig til damer etter overgangsalderen..) Skal bare mate, så skal jeg finne navnet på den!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Ovesterin (Vag Krem 0,1%) het den! Spør på barnepol om ikke du burde bruke den. Jeg fikk beskjed om å rense med Q-tips og vann akkurat der sprekken skal være og så påføre kremen bare akkurat der med fingeren eller ren qtips 2 ganger daglig i 3 uker. Deretter hver kveld til det åpner seg kan også tøye litt. Dersom det blir sårt, skal jeg smøre med Aplar krem slik at det ikke gror sammen igjen. Lykke til, da!!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Når jeg tenker meg litt om tror jeg ikke denne behandlingen er noe særlig egnet til en 4 år gammel pike...Min datter er jo så liten og ligger på stellebordet, da er det litt enklere og mer naturlig å "ordne" det på en måte! De vil nok heller vente og se an om det retter seg av seg selv. Det kunne det gjøre under lek, sa legen til oss. De vil vel heller kanskje ordne det for henne under narkose når hun blir litt eldre..? For uansett, når det først er slik, så må det åpnes før hun evnt får menstruasjonen. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Jo, jeg ble anbefalt den kremen..men den ble liggende. Prøv å smøre på ei 4 år gammel jente den.hehe. Ikke lett. Og dessuten så er det en ganske tykk hinne (ser det ut som). Vurderer å prøve det igjen, men er usikker på hva jeg skal fortelle henne.... Nei, hun kommer til å nekte kjenner jeg henne rett og å tvinge på henne går ikke... Hun skal til astmakontroll igjen om ikke så lenge tror jeg, og da skal jeg ta det opp med barnelegen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå