Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 jaja, burde vel kanskje vite det:P men er ikke vant med slike frukter...hehe;)
hårsår Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 ikke så mye grønt på skallet, men også rødt og gult. Litt myk å ta på.
Lumsk Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Det visste ikke jeg heller, men ble nysgjerrig når du spurte. www.frukt.no sier dette om saken: Mango kan ha forskjellige farger i skallet som ikke sier noe om modningsgraden. Den kan godt være moden selv om den er helt grønn. Moden mango skal gi lett etter for trykk og dufter sterkere enn mango som er hard og umoden. Moden mango kan ofte ha små, sorte prikker i skallet som indikerer høyt sukkerinnhold. Skallet skal være fast og glatt uten tegn til mørke flekker eller råte. En helt myk mango med litt skrukkete skall behøver ikke være dårlig, men det er et tegn på at den er spisemoden.
hårsår Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Jeg tok en enkel forklaring. Visste ikke at det skulle være et fagpanel her! hehe =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå