Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Som så mange andre, har forholdet mellom svigermor og meg forandret seg etter vi fikk barn. Som fryktet og forventet. Hun har bestandig vært veldig direkte og dominerende, jeg har 'latt' henne ytre sine meninger uten å gjøre stort selvom det kunne sette sinnet i kok mang en gang. Men mannen min tør aldri si hverken henne eller sin far i mot, når hun kommer med 'gode råd' ang datteren vår. For hun vet jo best. Har hatt to sønner selv, jeg er bare førstegangs. Så her står jeg alene, mannen min jatter med. Og det tærer på ekteskapet vårt! Nesten hver dag krangler vi om moren hans. Hva skal jeg gjøre for å få han til å forstå at det er MEG han er gift med..???? -fortvilet
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Vi er i identisk situasjon, vi to!!!!!!!!! Mannen synes jeg overdriver, eller rett og slett lyver når jeg sier noe om mora hans. Han mener at jeg er for sårbar, eller misforstår. Urrgh! Kunne bitt av ham hodet noen ganger. Svigermor styrer oss alle med jernhånd, og alle barna hennes logrer for hennes minste vink. Også er hun akkurat snill nok i perioder til at jeg tilgir henne, og tar henne inn i varmen igjen. Holder på å bli gal! Kommer ikke til å skille meg, men pleier å gi svigermor en kald skulder i periodene hun er vanskelig.
Maisie Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Bor dere nær svigermor da? Må dere holde kontakten? Har dere forsøkt å sette dere ned med mannen deres og snakke alvorlig ut om dette, fortelle hva dette gjør med dere? Evt sette kniven på strupen og si at enten må han gjøre noe, ellers bærer det galt av sted med familien deres. Hva med å flytte? Hvis man lar andre behandle seg som en dørmatte, så gjør de det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå