Gå til innhold

trenger hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 9 mnd og 10 kilo. Han vil kun ha mm på morgenen, så jeg tror ikke det er mye igjen der.... (han tar noenganger på kvelden)

jeg gir vann til maten,men er ikke mye han vil ha.

føler han får fo lite væske. Er det noen mal på hvor mye babyene våre skal ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvor mye væske de skal ha, men etter 6 mnd er det vel 5-6 dl melk i døgnet som er anbefalt (mer hvis de veier lite, men din er vel passe). Du kan da også regne den melken som er i grøten. Hvis du f.eks. lager grøt av pulver og 1,5 dl vann så regner du at han har fått 1,5 dl melk fra det. Vanskelig å vite hvor mye han får fra puppen, men kan du ikke prøve å gi litt nan på flaske? Jeg begynte med det når jeg ikke orket å pumpe på jobb lenger, og min er blitt veldig glad i nan nå. Da vet du hvertfall at han har fått i seg litt mer væske. Ellers er det bare å fortsette å tilby vann, plutselig vil han ha, tilby gjerne utenom måltidene også, og det som er stor stas hos oss er å få drikke fra mamma eller pappa sitt glass. Blir litt søl men det må man jo regne med. :) Hadde en periode rundt 8-9 mnd hvor han kun ville drikke fra vanlig glass, men nå går det greit med vann på tutekopp og nan på flaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...