Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hvor mange her inne har termin i januar? Kanskje vi skulle hatt vår egen skravletråd og diskutert svangerskapet ? =) ogt ikke lese alle inlegg om SA og MA, for det bare bekymrer oss, noe som ikke er bra !=) hiv dere på - januarfødere !=)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Ja, jeg tror jeg har termin i slutten på januar. syns dette var en god idé jeg ja. Og fortelle litt om oss selv også da kansje? Når man har termin, hvor gamle vi er, hvor vi kommer fra osv osv..
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2007 ja det syns jeg er en knall ide hvertfall Starte jeg da; Er 20 år, er gravid 8+3 med termin 9. januar !=) Er fra Bærum, og har en samboer !=) Hvordan symptomer merke du egentlig?
Tigerlilly84 Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Da slenger jeg meg inn også, har termin i slutten av januar jeg også Ü
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2007 fortell litt om deg selv:-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er i uke 7 tror jeg, og har nok termin i slutten på januar en gang, mellom den 15 og den 20 vil jeg tippe, håper på en tidlig ul for å få vite termin da.. skal inn til legen den 19. juni. Jeg er 23 år, er fra et tettsted i nærheten av Molde, har en samboer på 30, og dette er vårt første barn. Så er jo kjempe spent. hehe.. Jeg hadde egentlig ikke tenkt at jeg var gravid, har egentlig ikke prøvd, men bare sagt at blir det så blir det, så jeg gikk å ventet på mens som vanlig, spottet litt en dag, og da mener jeg litt, kansje to dråper blod, og regnet med at nå var mensen rett rundt hjørnet, men det varte og det rakk, det gikk en uke, det gikk to uker, også etter 2 uker begynte jeg å tenke på at kansje jeg er gravid... og begynte å tenke litt etter, og jeg har jo sovet som en stein på bussen til og fra jobb, har hatt veldig vonde og litt tunge pupper.. så jeg tok en el test, hadde ikke graviditetstest liggende, og el testen ble positiv, så jeg kjøpte to g tester dagen etter og tok en den dagen, og en på morgenurin dagen etter igjen, og begge fikk sterke streker. Så jeg er kjempe trøtt hele tiden, blir lett klar og sliten, hoven i fingren og føttene, spesiellt på kvelden, veldig vonde pupper, mensmurringer, og de to siste dagene har korsryggen begynt å slå seg litt vrang, men må si jeg egentlig er i god form, har ikke vært kvalm og syk heldigvis.. Du da Butterfly?
Tigerlilly84 Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Hehe dette kan bli laangt. sitter alene sjukmeldt og pratesjuk foran pcen Jahh, bor i Akershus med samboeren min som jeg har vært sammen med i over 5 år nå, (verdens beste gutt ü ) Vi har kjøpt en stor enebolig langt uttpå landet som vi etter planen skal pusse opp i sommer (heldigvis kan jeg jo ikke male i min tilstand, hihi) Hittil har vi rekt å fylt opp huset med to bikjer og to katter. ( har en svakhet for omplasseringsdyr) Så da er det bare å glede seg til ungen kommer, siden jeg er evig optimist (eller bare naiv) har jeg en sterk tro på at det skal gå denne gangen er 6+0 idag så er jo bare 6 uker igjen til *the safer sone* Så da er det bare å vente på at kvalmen og de andre humulskhetene skal komme å ta meg etter hvert som jeg vokser ) Ellers jobber jeg fulltid og studerer ved Universitet i Oslo (skal bli lærer). Det var nesten kort fortalt om meg Ü
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2007 Tenkte jeg skulle presentere meg og da; heter Ida forresten =) Jeg er jo 8+3 - og fant det ut forrige tirsdag For det begynte meg selvfølgelig ikke mens, men jeg har så uregelmessig syklus, så jeg tenkte ikke så veldig over det !=) Så fikk jeg skikkelig vonde bryst, og prøvde og klemme på de (kjente etter kuler o.l.) men plutselig kom det væske ut av de Så kjøpte jeg G.test - Negativ!!!! jaja tenkte jeg har jo ikk planlagt dette, så ble ikke så lei meg =) Men smertene i brystene ble liksom verre og verre, og så ble de veldig tunge... Så gikk jeg til legen, og fortalte hvordan jeg hadde det, trodde kanskje det var noen forstyrrelser med hormonene eller noe jeg da !=) Men ...Bæm... Positiv !=) da var jeg litt over 7 uker på vei !!! Spennende!! Nå så merker jeg følgende: - Tunge/vonde bryst - Voksesmserter i nedre del av mageregionen - stikkinger i magen - litt sånn vondt i korsryggen når jeg ligger..... - tisser masse - trøtt, ikke minst - og ganske morgenkvalm... :/
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2007 Ja, skrev gangke mye om meg lengre opp, så kan jo lese der! =) Jeg jobber 100% i Forsvaret, men regner med at jeg gir meg ganske fort ikke gunstig og være militær med stor mage Jeg er veldig optimist, så jeg vet svangerskapet går bra !=) Vet at ditt og går bra jeg da Jeg og sambo har ikke vært sammen så lenge da, ikke mer en ett år liksom, men ungen er hjertelig velkommen, og vi holder sammen
Tigerlilly84 Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Har forresten ikke merket så veldig mye 'plager' ennå, er litt trøtt og slapp, VELDIG hormonell. Griner for ingenting om dagen :S Ellers har kvalmen såvidt begynt å snike seg på meg, men det er ikke ofte ennå..
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2007 Gråter for ingenting jeg også ;p
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Jeg jobber på arkitektkontor. Presenterer meg litt senere jeg, har ikke sagt noe til familie og venner enda.. Samboer og jeg har vært sammen i over 8 år, ja faktisk samboere i snart 8 år. Vi kjøpte hus sammen for ca 7 år siden. vi har hus, hytte, campingvogn, stasjonsvogn, hund, og noen overivrige blivende besteforeldre, (som fortsatt hinter om at det er på tide å bli gravid.. hihi...), så nå er det bare baby som mangler.
Tigerlilly84 Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Gikk litt fort i skrivinga her Koselig å lese litt om andre og som sagt om litt annet en MA og SA selv om det er mange som lurer på det, men når vi er så optimister så kan vi jo likeså godt skrive om noe koselig Hadde ikke holdt ut en dag i militæret men formen min.. hadde grini ved første komando.. hehe Jobber på flyplass (gardermoen) og har vært nære på å denge ett par vektere, frekke tollere og andre diverse irriterende passasjerer mer enn engang..(kort lunte i det siste ja) hihi. Kanskje likegreit jeg er sykemeldt
camosilla Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Hei, jeg heter Camilla og er 34år. Har termin 18 januar, og har blitt gravid med kunstig befruktning. De satte inn to egg, så det blir spennende på ultralyd 19 juni for å se om det er en eller to som koser seg inni magen min Er en del kvalm, men har heldigvis ikke kasta opp. Har ikke lyst på mat eller snacks, bare frukt som frister... Brystene er ganske vonde, og har en del stikninger i magen + menssmerter. Det går litt opp og ned. Syns dette var en fin tråd, nå er jeg lei av å lese om alle SA og MA....! kan jo bli deprimert av mindre. Gidder ikke lese de inleggene der jeg. Vi får glede oss over det vi har i magen i stedet. Lykke til jenter!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 30. mai 2007 Hehe, jobbe på flyplass er noe jeg og har lyst til !=) Hva jobber du som der? Skulle ønske jeg også kunne sykemelde meg litt, bare litt til magen ble litt bedre.. Skal høre om jeg kan bli sykemeldt på fredag, for skal til legen i morra Bare for å kunne sovet skikkelig ut, for er så ufattelig trøtt.. !=/ Sovner hele tiden liksom ;p
Tigerlilly84 Skrevet 30. mai 2007 #16 Skrevet 30. mai 2007 Godt etablert du også queen Har ikke sagt noe utenom til svigermor, ellers tror jeg folk begynner og tro at vi ikke kan få barn, de har iallefall sluttet å spørre om vi ikke skal ha snart og prater heller om at man fint kan leve uten barn også. ( kanskje fordi vi har så mye dyr,hehe) men jeg er veldig dårlig til å ljuge så må prøve å holde meg unna de som fortsatt maser og hinter i noen uker til
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #17 Skrevet 30. mai 2007 Hei hei Camilla:) Akkuratt det jeg tenker også, klarer ikke bekymre meg lengre, blir jo helt ødelagt av det !! Må inrømme at jeg tenker gangke egoistisk nå, (tror det er hormonene) =p men hvertfall, jeg tenker nå er jeg 8+3 eller 9+3 (husker ikke helt siste mens), og alt har gått skikkelig bra frem til nå, så hvorfor skulle det skje noe?? Var en innpå her som mente at 50% av alle svangerskap ende med MA eller SA, for noe tull sier jeg bare!!! Blir litt sint når jeg hører slikt jeg:p Hadde jo vært superkoselig med tvillinger da !=) Prøverørs, hvordan fungerer det egentlig?? Skal på UL på mandag jeg, og se at alt er bra, og finne termin =)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. mai 2007 #18 Skrevet 30. mai 2007 Hehe.. ja, huff..Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde det skjult jeg altså.. hihi.. Har så lyst til å fortelle det il alle. Men har bestemt oss for å vente til vi er over i 2. tri.. Mamma sa til meg sist i forige uke "Jeg er sikker på at din biologiske klokke går litt sakte, om den ikke har stoppet HELT opp" hehe.. men morsomt å se at babyen er ønsket av alle.
Tigerlilly84 Skrevet 30. mai 2007 #19 Skrevet 30. mai 2007 Hei Camilla. koselig at flere vil hive seg på Er tvilling selv, og har bittelitt lyst på tvillinger selv, men da tror jeg jaggu samboeren hadde gått i gulvet, han manner seg opp til en stakkar, selv om han er veldig flink med barn (jeg fikk lurt han til å jobbe ett år i barnehage, hehe) så tror jeg han håper på en til å begynne med.. Jobber forresten med asistanse, sier vel seg selv men går ut på å hjelpe gamle, uføre og barn ut og inn av fly. så blir endel rare løft ( er trangt i fly;S) og trilling og ikke minst gåing. Ble sykmeldt pga av små blødninger men både jeg og legen har sterk tro på at det er fordi jeg bruker kroppen så mye og har fått noen strekker og slag her og der. Skal på UL snart for å se hjertet slå og har jeg sluttet og små blø da så er det tilbake på jobb;) savner det faktisk, er en kjempe koselig jobb. selv om det er mye stress..
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. mai 2007 #20 Skrevet 30. mai 2007 hei, heter tonje og er 21 år:) Har termin 10 januar:) vært sammen med sambo i 3år, forlovet, jeg er utdannet hjelpepleier, og han er selvstendig, kjører varetaxi, har et hus i nord odal + 3 biler...hehe..skjønn det den som kan:=) Han har en sønn fra før på 5, snart 6, og dette er min første for meg:) kansje ikke kommet like langt som dere her i livet, men henger da på Er 8+1 idag:) Håper vi kan holde kontakten over i 2 og 3 trimester:)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. mai 2007 #21 Skrevet 30. mai 2007 Jeg vil da si du er kommet langt jeg da. Og ja.. jeg skjønner det med 3 biler.. hehe.. har 3 vi også.. ja, hadde vært kos om vi kunne holdt kontakten allesammen fremover.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #22 Skrevet 30. mai 2007 ett år eldre enn meg du ta tonje, men vi er like lagt på vei jeg har termin 9 januar da ;p dette er min 1 og gleder meg sykt =)
kløver Skrevet 30. mai 2007 #23 Skrevet 30. mai 2007 Skravletråden finner du forsåvidt inne på Januar-klubben. Se Terminklubber - Januar 2008 i den orange hovedmenyen. Der snakker man bare sammen med folk som har termin i januar. Sees vi der?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #24 Skrevet 30. mai 2007 Det du har er DRØMMEjobben min =) Hva er utdanning og sånn til det egentlig!?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #25 Skrevet 30. mai 2007 jepp, pakk sammen jenter vi flytter til januar 2008 klubben ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå