Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 4 mng damle sønn har ikke bæsjet på 5 dager.hva kan jeg gjøre? han får mm og ei flaske mme på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke no grunn til å gjøre noe tror jeg. Poden min er 4 mnd også. Han har kun bæsjet en gang i uken siden han ble født. Nå får han litt grøt om kvelden og bæsjer fortsatt en gang i uken. Gir du malt i mme? Hvis ikke så kan du jo prøve det. SÅ lenge småen ikke tydelig viser at han strever med å få det ut så bare venter du og ser.

En flaske mme i døgnet er såpass lite at bæsj hver dag ikke er nødvendig.

Skrevet

Mi jente på 3 1/2 mnd har ikke bæsjet på 10 dager....Det går som regel 7-10 dager mellom hver utblåsing, og helsesøster mente det var helt normalt så lenge hun bare får morsmelk. Veit ikke om den flaska på kvelden skulle ha noen innvirkning, men det er jo nesten bare mm på din baby og.

Skrevet

Glemte å nevne at vi harr begynt å gi smaksprøver av maisgrøt,er ikke snakk om mye.han virker å ha det bra,men han har vært litt grinete innimellom.

Skrevet

sjelden avføring tyder på meget næringsrik mm - det var det jeg fikk beskjed om....

hvis du tror grunnen er grøten så ha masse svisker oppi, jeg bruker det fremdeles (han er 9mnd).

her ordnet det seg når han var oppi to faste måltider om dagen....

Skrevet

ja.. de sier det ikke er uvanlig og ikke bæsje på en uke.. men det du kan gjøre er og ta en q tips og kile forsiktig på siden ved "hullet", bare forsiktig ja!! det kan hjelpe sa helsesøsster til meg;)

Skrevet

Jenta mi bærsjer også bare en gang i uka. Har vært hos x antall leger og helsestasjon med dette. De sier at det er helt normalt så lenge babyen bare får mm. Men når de får mme så skal de bærsje hver dag.. Jeg synes du bør ta kontakt med helsestasjon å høre hva de sier. Ser at noen her anbefalere deg å bruke q-tips for å få igang bærsjen.. Ikke gjør det!! Q-tipsen er bomull og absorberer fuktighet.. BAbyen kan bli veldig sår.. Snakket med barnelege på Volvat, fastlege og legevakt om dette for jeg fikk samme tipset, og alle sa at det ikke må gjøres.. Bedre å ta tempen, det kan sette ting igang.. Prøv babymassasje, magemassasjen der kan sette igang ting!! Lykke til:-)

Skrevet

Jeg er ikke helt enig med deg Selma07. For hun gir faktisk bare 1 flaske mme, og alle de andre måltidene er mm. Og det blir litt anderledes enn å fore ungen på kun mme. Jeg har måtta gittmme innimellom, men han har aldri bæsjet oftere av den grunn. Og det har ikke blitt noe forstoppelse av det heller.

Skrevet

Det kan henne at du har rett, men det var legene som sa dette til meg. At så lenge babyen bare får mm så kan den ikke få forstoppelse, men i det man begynner å gi annen næring i tillegg så skal man være mer obs pga at det da kan oppstå forstoppelse. Så ikke vet jeg...

Skrevet

Sønnen min ventet ca 10 dager mellom hver bæsjebleie når han fikk mm:) Nå har jeg startet opp med litt grøt, så nå er det bare en dag og to mellom hver.

Skrevet

det kan gå opptil 10 dager uten avføring uten at dette er farlig. snakket med helsesøster om det i går. Viss det er maisgrøten til nesle du bruker er det dessuten malt i grøten allerede(les ing. på pakken)

Du kan evt. tenke over om avføringen er hard neste gang babyen bæsjer...

Tror du kan slappe helt av. Jenta mi bæsjer ca. hver 9-10 dag. Er der ikke kjekt å slippe å bytte bæsje bleier hver dag da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...