petronella_78_med spire =) Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hei, jeg skal nå i gang med min første pergo-kur... Men før jeg kan begynne på den har jeg begynt på Provera kur, for å få mensen (den er veldig uregelmessig!!) Ett spm til dere som har gått gjennom det samme; Skal jeg ta Provera tablettene i alle de 7 dagene legen foreskrev...selv om TR kommer? ...eller kommer TR etter endt kur?? ...det står liksom ikke så mye på pakningsvedlegget... ...Jeg har også fått dobbel-kur med Pergo...som jeg skal begynne på på dag 4 av syklusen.. Er det noen som har opplevd bivirikninger med å begynne rett på dobbel kur?? Erfaringer og innspill tas i mot med takk =)
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Hei, Første gang jeg fikk Provera tok jeg alle pillene og fikk mensen dagen etter siste pille. Andre gang jeg tok dette fikk jeg mensen 3 dager før pilleslutt, og da stoppet jeg med de, og hadde mensen som normalt. Jeg hadde også dobbel-pergokur og hadde ingen bivirkninger i det hele tatt. Var kanskje en av de heldige, siden jeg hører mange har en del bivirkninger. Lykke til!
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Forresten, jeg fikk en del større blødning en vanlig da jeg tok provera, samt litt magesmerter, noe jeg aldri pleier å ha. Men det er sikkert fra person til person
petronella_78_med spire =) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2007 ...så om jeg får TR før alle tabl. med Provera er tatt, så skal jeg slutte å ta de? Hvordan har det gått med deg da? Har du gått på mange kurer? Er litt skeptisk det det jeg da...har lest at faren for livmorhalskreft øker om man går på Pergo lenge... (men det kan det jo også gjøre om man ikke får barn i det hele tatt så...)
Dyne&Pute Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Jeg hadde ikke bruk for provera, men pergo.Gikk direkte på dobbel kur og har ikke hatt en eneste bivirkning! Men tar tablettene om kvelden før jeg legger meg. Fikk tips om at det kanskje kan hjelpe mot bivirkninger Nettopp ferdig med 2 kur..
Maddicken Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Hvordan fikk dere Provera og Pergo? Var det etter UL, gyn eller lege?? Jeg har nettopp gjort en Innvendig UL og har som dere veldig uregelmessig mens.... men allt går så sakte... ingen som forteller så veldig mye......så hvis dere har lyst å fortelle meg hva som skjer etter dette....)
petronella_78_med spire =) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2007 Fin min del har det kort oppsummert vært slik; Sluttet på pilla april 2006. Har ikke prøvd veldig aktivt å bli gravid, før rundt juletider og frem til nå,men har ikke brukt annen prevensjon heller... Har helt siden jeg slutta på pilla, hatt veldig uregelmessig mens... Alt fra 7 til 45 dger "over tida". Fikk påvist cyste på eggstokken i februar, og var klar for lapraskopi nå i mai, som ikke ble noe av da cysten var borte!! ...så nå er jeg satt i gang på kurer for å få igang normal eggløsning. Dette var noe jeg etterspurte selv, etter å ha lest om det her inne. Jeg bruker Volvat, og det var ikke noe problem å få resept der, siden jeg allerede har blitt utredet...og funnet ut at jeg mangler nok av progesteron (som gjør at man får EL). Min samboer er også utredet, og alt stod bra til med svømmerne der. ...så nå er det bare å se om dette virker da =) Tips, prat med legen din om hvilke muligheter du har.
SnoopyMamma Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Hei, Jeg er i samme situasjon som deg :-) Jeg tok siste Provera tablett i dag, og skal begynne på trippel Pergo kur på mensdag 3. Kort om meg; påvist PCOS i 1995. Har ekstremt lange sykluser (toppen 3-4 menstruasjoner i året). Klarte utrolig nok å bli gravid på egenhånd, og har i dag en datter på fire år. Har prøvd å bli gravid i over ett år. Tok min første doble Pergo kur i februar, og til tross for sterke bivirkninger, fikk jeg ingen EL. Så begynte jeg med akupunktur, og fikk EL og ble gravid. Dessverre mistet jeg i uke 5. Så etter å ha latt kroppen hvile litt, er jeg i gang med siste Pergo forsøk. Det blir prøverør ved Rikshospitalet for vår del dersom det ikke klaffer denne gangen. Hvor langt i prosessen er du kommet? Moro hvis vi kan følge hverandre her inne fremover. Har du barn fra før? Vi snakkes, ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå