Gå til innhold

HELT FORTVILET!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er første gang for meg, er ca 6 uker på vei. Hva er det man skal gjøre med all papirer og hva slags papirer er det? Jeg får så mange rare beskjeder at jeg går helt i surr. Er det noen som kan forklare for meg trinn for trinn alt jeg må huske på å gjøre når det gjelder alle papirer vedr. permisjon, utbetalinger av penger, arb.giver, ferie. Kan man ta ut ferien som man skulle hatt mens man var i permisjon rett etter permisjonen og kan da far ha sin del av permisjonen, mens jeg har ferie?

Håper det er noen som kan hjelpe meg med alt dette, da jeg føler at det er vanskelig =)

Takk....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9452011-helt-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av om du bare er 6 uker på vei har du sikkert ikke vært hos legen enda. Det gjør du i uke 10-12.Da får du svangerskapsjournalen som du skal ha med deg over alt i tilfelle noe hender med deg mens du er gravid.

Så er det UL i ca uke 18-19 da får du ny ternin som du må bruke på søknadsskjemaet.

Trenger ikke gjøre noe får du har fått ul termin.

Så kan du når du er ca i uke 30-35 skrive søknad til arbeidsgiveren din. Enten har de eget skjema eller du skriver en selv.

Når du er ca. 34-36 uker på vei sender du inn søknad til nav på eget skjema. Du kan enten skrive det ut selv fra siden deres eller du kan ringe ditt lokale nav kontor og de vil da sende deg søknaden i posten.

Far kan har permisjon når du har ferie om dere vil det.

Du må passe på at du får all ferien din for man får ikke overført mer enn 2 uker til året etter så da er det bedre å stoppe permen for å ta ut ferien og så starte permen igjen. Dette er hvis permen din går fra ett år og over iett nytt.

For å ha rett på foreldrepenger må du ha hatt inntektsgivende arbeid i minst 6 av de 10 siste mnd før permen starter.

Så til sist.

Lykke til med svangerskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9452011-helt-fortvilet/#findComment-9454155
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...