Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg skal være borte fra lillegutt en hel kveld to dager etter han har fått disse vaksinene, og er litt redd for at han skal bli veldig dårllig og urolig... Men, det har vel kanskje evt gått over etter 2 dager eller? Ble babyene deres dårlige?
-MtG- Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Ble ikke dårlig i det hele tatt. Sutra litt mer enn vanlig, men så fant jeg ut at det var fordi han jade vondt i lårene der han hadde blitt stikki. Var vondt når jeg holdt han inntil meg så lårene kom i klem. Stakkars:)
Beibi82 Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Snuppa ble veldig trett etter vaksinen, sov store deler av dagen. På kvelden fikk hun feber (38,7), det varte i ca ett døgn. Var veldig sutrete og gråt mye. Det værste gav seg etter to dager, men sutringen fortsatte ett par dager til. ..men det er ikke alle som reagerer, babyen din behøver ikke det. Lykke til!
morra di Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Hadde litt feber første dagen , ellers ikke noe reaksjon.
~mamma~ Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Gråt mye og lenge med en gang hun fikk sprøytene, men etterpå hadde hun ingen reaksjon. På 5 mnd-vaksinen (som er lik som 3 mnd) reagerte hun med litt feber dagen etter.
peppa Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Ingen av mine tre har blitt dårlige eller fått feber. Minstemann var litt sutrete og irritabel på kvelden før han skulle legge seg, tror nok han var litt øm i lårene. Ellers ingen reaksjon. Tror det er ganske sjelden at de har noe plager etter 2 dager, så det går sikkert bra at du er borte.
MammaDilla Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Tror ikke du trenger bekymre deg så veldig. Kan jo hende småen din får litt feber, men pleier kun vare i ett døgn. Poden min ble bare litt grinete og hadde ondt i lårene. Gav han en paracett for natten. Vi hadde barnedåp to dager etter vaksinen. Går sikkert fint at du er borte. Her i hus er det i hvertfall det samme om det er mammaen eller pappaen som tar seg av småen
Johanne B Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 ingen reaksjon på stikk eller etterpå her.. merket neste bedre....
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Skrek hysterisk den første kvelden, som endte med paracet. Så var det ganske greit, men ikke helt. Sippete og mamma-dalt i en uke etterpå (hylskrek når andre tok han).
linord mamma til 2 jenter Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Eldste hadde ingen reaksjon i det hele tatt. Minsten fikk feber på 38,9 den første kvelden. Hun fikk en Paracet stikkpille og neste morgen var hun så frisk å rask igjen. Sannsynligvis reagerte hun på den vaksinen mot pneumokokker og ikke den andre. Helsesøster sa at det var litt flere barn som reagerte på den. Et tips er å ha en pakke med stikkpiller liggende klar om du ikke har det allerede.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 3 mnd vaksine DTP, kan gjøre veldig vondt. Min hylskrek første kvelden, og sutret også i noen dager. Ga henne paracet da vi kom hjem igjen, men det var liksom ikke nok. Da hun fikk samme vaksine på 5 mnd kontrollen, hadde jeg gitt henne 125 mg paracet på forhånd, vi merket ikke noen ting på henne den kvelden, men hun var igjen litt sutrete og mammadalt i noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå