Gå til innhold

I dag var det et barn som gråt da hun ble levert i barnehagen, og..

Anbefalte innlegg

..alt ped leder gjorde var å si at det ikke var lov å skrike sånn.. Prøvde ikke å avlede, finne på ting å leke med, snakke om noe annet.. ingenting. Ble streng i stemmen og sa nei, nei, ikke lov å skrike. (Dette var etter at mammaen hadde gått).

Kan begynne med å si at jeg aldri har vært helt fornøyd med denne ped.lederen. Men jeg har egentlig aldri sett hvordan hun takler situasjoner som denne før. Tenk om hun har sagt sånne ting til mitt barn også de gangene hun har grått etter levering? Jeg vet jo ikke hva de egentlig gjør når jeg er ute av døra.

Uff, jeg fikk skikkelig vondt av dette barnet. Prøvde å trøste litt og satt litt ute i garderoben sammen med henne og datteren min til anfallet gikk over. Ped leder gikk bare inn i barnehagen og lot jenta være igjen der (alene - om ikke da altså jeg og datteren min hadde vært der).

Synes dere jeg overreagerer? Dette er ikke første gangen jeg ser denne pedlederen gjøre og si litt rare ting, så det er mulig jeg er litt forutintatt.

Et annet eksempel: Et barn dytter et annet barn, og barn 2 begyner å gråte. Men pedleder går ikke bort til barnet som gråter i det hele tatt, bare til barnet som har dyttet og begynner å kjefte.

Eller: Noen barn gjør et eller annet under leken (klatre opp et sted for eksempel). Pedleder blir sint med en gang og sier (høy, sint stemme): Hvem har sagt at dere har lov til å.. Ikke noe advarsel eller "nei, det er ikke lov" før den sinte stemmen tas fram. Og "hvem har gitt dere lov" gir litt inntrykk av at alle ting er forbudt før barna eksplisitt har fått lov, synes jeg..

Mitt barn er ganske robust og klarer seg gjennom det meste, har ikke opplevd at det er noen spesielle problemer mellom henne og pedleder. Heldigvis. Men jeg blir veldig betenkt! Synes ikke hun viser særlig innlevelse i barnas situasjon.

Hadde vært fint om noen som jobber i barnehage kunne svare på dette, og fortelle meg om er normalt at folk som jobber i barnehage gjør sånne ting?

Fortsetter under...

Uff, blir så forvilet og lei meg når jeg leser om pedagogiske ledere som oppfører seg slik. Det er på ingen måte en akseptabelt handlingsmønster ovenfor barn enten man er pedagog eller ikke, men det er spesielt ille siden denne personen skal vite bedre! Det finnes ikke en enenste teori som sier at dette er måten å takle barns sorg over avskillelse, konfliktløsning mellom barn eller grensesetting.

Dette er absolutt IKKE normalt eller akseptabelt. Jeg er ped. leder selv og får helt vondt inne i meg når jeg hører om slikt. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt det opp med styreren.

Og jeg er helt enig hun som ped.leder burde vite bedre enn å behandle barn slik.

Lykke til;O)

Høres ut som den første barnehagen mini gikk i... Der var det et barn på småbarnsavdelingen, som var ganske ny i bh. Vi var på tilvenning med datteren vår. Denne lille gutten (ca. 1,5 år) gråt og gråt og gråt.... Jeg holdt ¨på å ta ham opp selv, for å trøste ham. Hele tiden sto det tre-fire ansatte like ved ham, men ingen kom bort til ham. Til slutt unnskyldte de seg overfor oss med at "han er ny, skjønner dere, og han må lære at det ikke er en voksen til hver. Hallo, liksom? De ansatte var ikke opptatte med annet enn å snakke seg i mellom, de kunne jo i hvert fall prøvd å avlede ham, gi ham en spade, ta ham med bort for å se på barna som husket eller noe annet.

Kanskje unødvendig å si, men vi byttet, så snart vi fikk det til...

Bellaball, det hørtes fornuftig ut! Håper det ble bedre i den nye..

Utrolig trist at det skal være sånn! :( Jeg er ikke egentlig en person som er veldig flink til å si i fra om det er noe, men akkurat når det gjelder barna har jeg mye lavere terskel og ville nesten sett det som en plikt å melde fra til styrer!

jeg jobber som ped,leder, med småbarns ped i bunn. denne ped.lederen ser ut som hun ikke klarer å sette seg inn i andres barns situasjon. det er en helt vanlig reaksjon at barn gråter når mor eller far går fra barnehagen. ped.leder skal ha kunneskap om hvordan hun skal takle slike situasjoner. og hun er der for barna. det kan vær at ho ikke har så god kjemi med barna. ikke vett jeg. men jeg ville tatt meg en prat med daglig leder og fortalt at du er usikker på ped.lederen. husk at du som mor skal føle deg trygg. på personalet. og det er som regel ped.leder du skal kunne fortelle det som du er missfornøyd med og trenger ikke å vær bekymret. men viss du ikke har kjemi med ped.leder gå til daglig leder:)

Husk at du kan gjør noe for dette barnet som ikke hadde det så greit i barnehagen. ikke tenk på hvordan ped.lederen har det. barna er det viktigste vi som foreldre eiger og har. og vi gir i fra oss det mest dyrebare,si si i fra du:)

Annonse

Hei, takk for svar alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å gå til styrer, ja. Er bare så usikker på hva som kan gjøres? Det ser jo ut til at det er empatien som mangler her. Og pedleder får vel ikke akkurat så mye mer empati av å få tilbakemelding, men det er klart hun kan sikkert skjerpe seg litt i de situasjonene der det lett blir problemer. Men jeg vil i alle fall snakke med styrer. Hva tror dere hun gjør videre da? Tar det opp med vedkommende? Hun vil vel ikke finne på å fortelle hvem det er som har sagt dette?

Hei!:) Det må være utrolig frustrerende! Jeg jobbet i barnehage..Men jeg sluttet...Pga dem kjefta på ungene,dro dem i arma..Det er uakseptabelt! Jeg sa ifra..Men jeg hadde ikke jobba lenge nokk i barnehga til å vite va som var det beste for barna!

Er så innmari fornøyd med barnehagen vår når jeg leser sånt.

Stakkars liten da....Du burde si ifra til foreldrene hans synes jeg.

Har heldigvis bare sett trøsting og aktivisering av små og grinete unger i vår barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...