Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg blir sâ frustrert. Hva skal jeg gjôre? Lillegutt hyler alltid nâr vi legger han. Noen ganger bare 2 min da gâr det greit, men nâr det gâr over 10 minutter da blir jeg frustrert. Hvorfor? Er det noen andre som har det sânn? Det har vaert noen uker hvor jeg legger han ned ogsâ snur han seg og sovner, men som oftest er det skriking. Han sover fortsatt to ganger om dagen. Vâkner kl 07h00 ogsâ pleier han â bli trôtt rundt 9h sover i ca 2 timer ogsâ er han trôtt igjen i 14h tia. Legger han kl 20h00 pâ kvelden. Noen gode tips? eller andre som har det sânn?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Skjønner du blir frustrert, for det er så fælt å høre brana sine gråte, men det er faktisk ganske normalt at de i perioder skriker når de skal legge seg. Noen trenger en "skriketokt" for å få sovnet. Det som er viktig er at du er hos barnet når det skal sove. Sitt ved siden av senga, syng rolig og stryk barnet forsiktig. Hvis du syns barnet gråter for mye, syns jeg du skal ta han opp og gå litt rundt med ham, men der er nok mange uenig med meg. De fleste vil nok si at da er man "fanget". Jeg klarer imidlertid ikke å la barnet mitt gråte mer enn 10 minutter, og da fungerer det fint for oss å ha tatt han opp litt for å roe. Da har han stort sett sovnet fint etterpå. Gjør sånn som føles naturlig og riktig for deg. Men husk også at det ikke er unormalt at de gråter litt ved legging. Virker ikke som han sover for mye på dagen heller.
komplett familie Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 her virker det motsatt hvis vi er inne hos han. Så her går vi inn når det har gått 10-15 min og legger han ned igjen - han reiser seg med en gang og sutrer/gråter... tilslutt sovner han gjerne på tvers av sengen. Første kvelden holdt han på halvannen time, dagen etter halvtime, og nå ca en uke etter holder han ut i underkant av 10min. Starter han med en gang han er lagt får han tilbud om mm, men vil han ikke det er det rett i seng igjen, og da tar vi han ikke opp!!!! er jo forskjellige måter å gjøre dette på, så dere får finne ut av hva som er best for dere. Og det er vel ingen som liker å høre at ungen deres gråter - jeg sliter hver kveld, men vet at det er måten det fungerer her. Har prøvd å ta han opp, men da våkner han helt og blir overtrøtt - og da er det i hvertfall umulig å få han til å sovne!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå