Learning to fly Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Påkledning av babyer er ofte litt overdrevent. En greit måte å avgjøre hvor mye som skal på baby eller ett barn, er å kjenne etter på seg selv. Hvor mye klær er passelig for deg i dag. Det samme vil nok være passelig for en baby. Og husk at de i tillegg ligger ned i en varm vogn, ofte med teppe eller tynn dyne på. Det er farligere å kle på barnet for mye enn litt ofr lite. Kjenn på huden på babyen når den er påkledd slik som dere tror er bra for den. Er han kald (ikke regne med hender og føtter) på lårene: ta på en tynn bukse. Er han kald oppover armene, ta litt mer på overkroppen, f.eks langermet body istede for kortermet. Er han kald i nakken, er han nok generelt litt dårlig kledd. Er baby klam, enten varm klam eller kald klam, da har han for mye klær! Baby skal være tørr og passelig varm på huden:) Ikke lue nedi en vogn på varme dager! Ta på luen når han skal opp for å skjerme for sol eller vind. Håper dette kan være til hjelp. Bedre med litt for lite og kle på etterhvert. Enn altfor mye. En kald baby vil sutre, ikke klare å sovne. Det vil en varm baby også, men de blir lett søsige og får mye vesketap pga svetting, så de kan "kovne" vekk.
komplett familie Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 bra tips! henger meg på den. Så kommer den jo opp på siden igjen også - er jo greit at de fleste leser denne =) BRA !!!!!!
Mamman til M&E Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Flott innlegg. Må si at jeg synes det er vanskelig noen ganger. Av med klær, på med klær etc :-) Våren er kanskje værst siden temreraturen svinger sånn fra dag til dag.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Supert innlegg! Håper mange leser dette. Synes ofte at andre i barselgruppa kler babyene sine altfor mye..
Yo&La+spire Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 tips til: eg pleier å ta på et ekstra teppe istedenfor et ekstra plagg når hun ligger i vogna visst eg er usikker på været. det er lettere å ta av og på tepper enn klær:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå