Gå til innhold

HJELP!! Reise med baby uten MMRvaksine???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke så mye svar å få under reisedebatten, så prøver her.

Ser det er mange på reisedebatten som reiser til land som ligger utenfor vest- og søreuropa med barn under 15 måneder.

Mannen min er ukrainsk og har all familie i Ukraina og vi har så lyst å ta med datteren vår dit i august. Da er hun 6 måneder.

Men er blitt fortalt at å reise utenfor vest- og søreuropa med henne før hun har fått MMRvaksinen er å ta en sjangse siden vasinasjonen av småbarn i disse landene ikke alltid er like gode som hjemme.

Er fryktelig usikker. Ser at mange tar med seg barn uten MMRvaksinen til bla Thailand, men også andre steder som ligger i "risiko området". Vil så gjerne høre hva dere tenker om dette, spesielt dere som har reist langt med små barn. Evt hva dere har fått beskjed på på helsestasjon o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vaKsinasjonen av småbarn mente jeg selvfølgelig:)

Skrevet

Dytter litt. Vil så gjerne høre andre sin mening rundt dette!!!!

Skrevet

Ring smittevernkontoret i din kommune, de kan nok helt sikkert svare på det.

Tlf til det i bergen (det spiller jo egentlig ikke noen rolle at du ikke bor i bergen) er 55 56 58 05. Jeg har tatt masse vaksiner der før jeg har reist, og de er veldig hyggelige der.

Skrevet

Har egentlig ikke svar på spørsmålet ditt, men kan jo dytte opp innlegget ditt og samtidig nevne at på 1-årskontrollen med jenta mi spurte jeg om muligheten for å ta MMR-vaksine, siden vi skulle flytte til California en måned senere. Fikk beskjed om at man absolutt ikke kunne ta MMR-vaksine så tidlig. (Men nå er vel ikke California akkurat noe risiko-område selv om det er mye folk fra hele verden her. Her gis forresten MMR-vaksinen på 12 mndr.)

Skrevet

Har også fått beskjed på at MMRvaksinen ikke kan taes tidligere. Derfor jeg er så usikker.. om jeg kan ta henne med meg når hun ikke er vaksinert eller ikke.

Har ringt smittevernkontoret før og hun sa hverken det ene eller det andre. Hun sa at hun ikke kunne si bare reis, og at jeg måtte vite hva jeg gjorde, siden de ikke vaksinerte barn på samme måte der som her. Men vi har snakket med et sykehus i Ukraina som sa at joda, MMRvaksinen er det samme rutiner på der som her. Så da vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke. Derfor det hadde vært så fint å høre tankene til de som har valgt å reise langt med barn uten MMRen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...