Gå til innhold

Svær baby??

amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til jordmor i går og på to uker hadde sym-fundusmålet økt med 4 cm og det lå på 39! (jeg er i uke 38). Så høyt mål har jeg ikke hatt på mine to første gutter. Skal på vekstestimering i morgen, og er fryktelig spent på hvordan det vil gå. Min siste sønn var stor men det var en lett fødsel, men det tok ganske lang tid før det ble normalt nedentil igjen (om det ihele tatt ble det.) Ønsker derfor ikke at han blir så mye større enn det.

Alt ble så virkelig nå, rart å tenke på at de kanskje vil sette igang og at vi kanskje får treffe lillebror til helga.iiiiiiiik- skrekkblandet fryd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende Amilde!

Ellers kan vel det høye sf-målet skyldes at du har vært gravid før også?

Jeg har hatt høye mål med de to første, men da var det største barnet bare 3550g. Jeg har riktignok endel polstring nederst på magen, men det er jo rimelig konstant gjennom et svangerskap.....

Tenk så spennende, kanskje det blir baby om kun få dager!

Krysser fingre for at babyen ikke er veldig stor, og at du føder snart!

Lykke til.

Skrevet

Takk Pandura! :-)

Skrevet

Hei,

kan det være at gutten ikke har festet hodet ennå? Da går jo s-f-målet noe ned, kanskje hodet hadde festet seg tidligere med de andre 2?

Skrevet

Hodet var så godt som festet, det lå iallefall godt plantet nedi bekkenet.

Huff, klarer neste ikke å vente med ul i morgen, er så spent. Sitter og gruver meg for at de kanskje vil strippe/tøye for å få fortgang. Det høres veldig vondt ut. Men kan kanskje være bedre enn å føde en somobryter i uke 40/41.. :-)

Skrevet

Hei amilde.

Jeg kommer fra jordmor nå, og vi ligger veldig likt, du og jeg. Vi har termin samme dag også. Jeg blir ikke sendt på vekstestimering, så det er forskjellig praksis ute og går...Fikk beskjed om at de uansett ikke gjorde noe før termin, men skal på kontroll fre. 08 for å da få en time på sykehuset for en sjekk uken etterpå. Har lagt over det grønne feltet hele tiden, så kurven er jevn, noe som kan tyde på et stort barn. Det er full aktivitet ombord og hodet er ikke festet, men sparkene går godt opp mot ribbena.

Jeg håper det begynner å skje noe snart, er redd det skal bli tøft for barnet mitt hvis hun er veldig stor!

I overmorgen er det fullmåne tror jeg! Vi får satse på at vi lar oss påvirke av den:-)

Hilsen

Skrevet

Uf så spennende, amilde! Ja det må virkelig være skrekkblandet fryd du kjenner nå! Håper alt går bra med deg og gutten din - som andre skriver, kan det være mange årskaer til at SF målet øker - det kan jo være mye fostervann også. Desuten lærte jeg ved forrig fødsel at det ikke er størrelsen på barnet, men hodeomkretsen, som avgjør om det kan bli vanskelig å få han ut uten skader nedentil. Så om han skulle være litt stor så trenger det absolutt ikke å bety noe for det! Du har jo også født flere barn og er gjerne mer tøyelig enn før, så du skal se at det går så bra! Ønsker dere masse lykke til og hold oss oppdatert!

Skrevet

Min "mini" ble estimert til 20% over normalen for et par uker siden, ved siden av at han ligger i tverrleie...Mine 3 siste har vært godt over 4 kg, og det har jo gått bra, men forrige gutt på 4,4 hadde 40 i hodeomkrets og var utrolig bredskuldret, og det var skuldrene som var problemet. Han fikk jeg beskjed om var 4% over normalen, men jeg gikk(som vanlig) over termin.

Siden jeg har gått over termin 5 ganger så regner de med det nå også....så selv om mye kan forandre seg, så ser det litt stygt ut synes jeg, spesielt med tanke på mine andre plager.

For din del håper jeg det går bra og at de kanskje ikke drøyer for lenge. Noen sier de ikke legger på seg etter termin, men sorry, det er tull.Når en har pasert 37.uke og ungen er god og rund, så ser jeg ingen grunn til å drøye. Det er tøft for både mor og barn når de blir skikkelig store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...