Gå til innhold

Lar jeg henne sitte for mye?(3 - 4 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er tre og en halv måned. De siste ukene har jeg begynt å la henne sitte litt når hun er på fanget. Hun sitter f.eks når vi tar på klær og av og til når vi leker. Pleier også å ta henne i armene slik at hun forsøker å løfte ryggen og hodet opp. Da drar jeg henne helt opp i sittende stilling før jeg legger henne ned igjen. Jeg pleier også noen ganger å la henne ligge med ryggen mot en pute i sofaen slik at hun ser ansiktet mitt når jeg prater med henne.

Jeg lurer: Er dette for mye sitting? Kan det skade ryggen hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme, og alle jeg kjenner rundt meg som har beibier på omtrent samme alder gjør det.

Må legge til det, at vår beibi blir sur hvis hun må ligge i armkroken, hun skal opp å sitte. Og det var noe hun begynnte med (å være sur når hun lå i hendene våre), lenge før vi begynnte å sette henne på fange/legge en pute under ryggen (legger puta fra rompa) etc.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra barnelegen om at sá lenge barnet selv vil og viser vilje til á "sitte" sá er det intet problem. Barnet selv vet nár det er klar for slike ting. Sá hvis jenta di viser interesse sá ser ikke jeg at det er noe problem.

Skrevet

Takk for svar:) Jeg fikk noen veldig negative svar da jeg la inn samme innlegg på skravle,så da ble jeg enda mer usikker. Jeg søkte i arkivet med ekspertsvar på gullsmokken, og der var det mange som hadde spurt om ca. det samme. Ekspertene svarte som dere, at det er greit og helt normalt å ha babyen sittende på fanget litt. Det anbefales jo ikke å la dem sitte, men det er på gulvet og i f.eks tripp - trapp stol,det er ikke ryggene sterke nok til. Så da er det jo ikke så galt det vi gjør:)

Skrevet

Min er 4 og en halv mnd nå, men jeg har gjort det i et par måneder når han har sittet på fanget vårt. hvis ikke ble det bare hylskrik og at han strevde som en gaaal for å sette seg opp selv. det klarte han ikke før nå, men jeg vet ikke om ryggen hans har tatt skade av d. har fulgt magefølelsen min på at d ikke er farlig så lenge han ikke klager mens han sitter. men er heller storfornøyd med det.

Skrevet

Er ikke alle som er her inne like mye, så en del diskusjoner er gjengangere. Når jeg blir lei de samme diskusjonene gang på gang, må jeg bare innrømme for meg selv at jeg rett og slett vært for mye på dib i det siste;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...