Gjest Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 7 år, 222 kg. Dagsrasjon med mat er over 10000 kalorier og består bla av 15 burgere med pommesfrittes, 5 liter cola og flere kg sjokolade. Moren sier barnet er sultent. (artikkel ligger på seher.no et eller annet sted) Barnemishandling eller ikke?
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Ja klart det er. Jeg synes vel egentlig at vedkommende som har lagt ut video o.l. kunne spart seg for deg også jeg. Skjønner ikke hvorfor ikke bv har grepet inn for å redde denne jentas liv..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 ja det synes jeg, faktisk. Hva m å gi ungen sunn mat?? Er jo hun som (burde) bestemme hva ungen dytter i seg...
Lille søtnos Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Har ikke lest artikkelen, men barnet vil jo ikke leve lenge med en slik vekt og et sånt kosthold. En 7 åring kan ikke ta ansvar for sitt kosthold, så dette er helt klart en form for mishandling synes jeg.
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Sweet Amber; videoen er fra en dokumentar om jenta sendt på RTF (tysk kanal) Så videoen er i og for seg berettiget nok og har satt fingeren på et problem som er overraskende stort i det amerikanske samfunnet (og på god vei i det britiske også)
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Er dette sant/mulig???? Så Dr.Phil om en på 4år som veide 79kg. og synes at DET var barnemishandling..... Moren nektet for feilnæring og mente det var en medisinsk årsak, YEH RIGHT, faren fikk omsorgsrett og nå er gutten en glad unge på 8år og 39kg. UTROLIG at man kan gjøre slikt mot barn sier bare jeg....
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Klart det er barnemishandling som kommer til å føre til døden om ikke noe gjøres.
moo Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Grov omsorgssvikt. Og fryktelig trist - og merkelig om ingen offentlige instanser har grepet inn synes jeg?
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Åpna den ikke jeg da, så jeg uttalte meg kanskje for fort:). Har sett for mange videoer skapt for å henge ut de som faktisk ikke kan noe for det:) Uansett; denne mora burde tvangsfores til hun har det like ille som dattera.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Syke drittkjærring av en "mor"! Og forbanna myndigheter som lar henne gjøre dette mot en unge! Fikk lyst til å kidnappe (les: redde) jenta og gi henne ordentlig mat. Hvis det er ingen som griper inn så dør hun!:-( Og da virker det som om mora kommer unna med det. Ta livet av sitt eget barn på denne måten...fy faen...ARGH...blir så forbanna!!!
OsloMor Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 Tydeligvis en mor som ville ha oppmerksomhet.. Minner meg litt om det syndromet Munchausen-syndrom, der mor skader barnet sitt for å få oppmerksomhet rettet mot egen person. HELT SYKT er det iallefall, stakkars lille jente... Forøvrig et tankekors at det daglig serveres fet og sukkerholdig mat på de fleste skoler i USA, og at fedme er et klasseproblem der.(altså at de med lav sosial status er de som blir overvektige)
så var vi 4 Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Helt klart barnemishandling. Sultne unger kan få frukt og grønt og andre sunnere alternativer enn hamburger. Personlig skjønner jeg ikke at noen klarer å spise burger og chips daglig *puke*
Brava Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Hvis dette medfører riktighet (har ikke sett dokumentaren og jeg stoler ikke helt på det jeg leser i Se&Hør), så er dette selvfølgelig grov omsorgsvikt. Trist. Er også enig med Sweet Amber i at det er trist å utstille barn på denne måten-til offentligheten. Det virker som en tragisk sak der myndighetene burde ta affære for å hjelpe denne jenta og familien, uten at sensasjonsmediene skal få lov til å tjene penger på dette barnets ulykkelige sjebne...
Vildur Skrevet 30. mai 2007 #16 Skrevet 30. mai 2007 Har ikke lest artikkelen, men det høres jo helt hårreisende ut og må etter mitt skjønn kategoriseres som barnemishandling. Ingen unger (eller voksne) er så sultne at de trenger 15 burgere, brus og godterier hver dag. Herregud, som mor har man da ansvar for å gi barnet sitt et sunt kosthold. Stakkars jente...
*bolla pinnsvin* Skrevet 30. mai 2007 #17 Skrevet 30. mai 2007 Selvfølgelig er det barnemishandling! Man tar bare livet av barnet sitt uendelig sakte i stedet for å gå til kjappere og mer drastiske metoder.
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 30. mai 2007 #18 Skrevet 30. mai 2007 uten tvil om at det er barnemishandling! fatter ikek at noen ikke har tatt atk i det før nå!
♥sjiga♥ Skrevet 30. mai 2007 #19 Skrevet 30. mai 2007 jo dette er helt kalrt barnemisshandlign, ingen tvil her. likevel jeg har hørt og lest litt om en sykdom som gjør at enkelte er skrubbsultne hele tiden. de kan ete seg i hjel. dette er ingen unskyldning for at moren lar barnet spise så mye, som omsorgspersom ved en slik sykdom må man jo hindre denne personene i å spise mer enn det kroppen trenger. nå har jeg ikke lest artikkelen. men ser jo ut på dere at dette ikke er tillfelle her heller. da hadde det stått og hun hadde trengt hjelp til å holde arnet sitt til streng diett hele livet.
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 30. mai 2007 #21 Skrevet 30. mai 2007 her er link... http://www.seher.no/cm/SeHer/Se+og+le/Humorvideo/1.528627
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #22 Skrevet 30. mai 2007 Ingen skrivefeil her? 7 år og 222kg?? er det mulig???? ja, det kan vel kalles barnemishandling ja, eller grov omsorgssvikt. trist.....
haater husarbeid Skrevet 30. mai 2007 #23 Skrevet 30. mai 2007 Sykdommen du refererer til heter noe sånt som Prader Willi eller noe i den dur. Og da kan de faktisk spise til de sprekker uten at de blir mette ja. Behandlingen er streng diett.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #24 Skrevet 30. mai 2007 Vi hadde en sak som dette i byen vår for 2 år siden. Mora mistet omsorg for barnet pga ekstrem fedme hos barnet. Som foreldre er det mye en skal sette seg inni, bl.a kosthold til barn. Ingen barn skal vokse opp på cola og hamburger, uansett fedme eller ikke. Risikoen for hjerte- og karsykdom + diabetes er for høy i alt for tidlig alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå