Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Man må søke om det, ikke sant? Det kommer ikke automatisk? Må man ringe for å få de til å sende skjema? Gjelder Oslo, men nettsidene til trygdeetaten der har blitt helt håpløse!!
Amabolla Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Jeg synes å huske at det gikk automatisk. Sykehuset sender melding til trygdeetaten i din kommune om at du har født og så kommer det 1 mnd etter fødsel. Kan ikke erindre å ha sendt inn noe skjema på det. Men permisjonspenger og evt kontantstøtte må søkes på.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Jeg måtte sende inn skjema. Bor i Drammen, men...
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 hvis jeg husker rett så kom det et skjema i posten der det sto at det hadde fått registrert at jeg hadde fått barn og dermed innvilget barnetrygd. Måtte bare gi skriftlig beskjed om hvilken konto pengene skulle overføres til. Jeg dro innom NAV og skrev kontonummer og ga min signatur på et skjema. Kommer sikkert i posten snart
jamlena Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Kommer automatisk. Gjorde det her i begge tilfeller. Kommer egentlig mnd etter man føder, men jeg fødte i slutten av august og fikk første barnetrygd 31 oktober
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Det kommer visstnok IKKE automatisk hvis du har krav på utvidet b.trygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå