Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 ... på gulvet om dagen er kiipt synes lillemann, på 7 måneder... Han har aldri vært glad i å ligge alene og ihvertfall ikke på magen. Nå har han selv funnet løsningen på det - ved å rulle til rygg så fort jeg legger han på magen... Om vi ligger sammen med han kan jeg få han til å ligge på gulvet en liten stund, men ellers er det grining etter et par minutter. Vi har god matte til han og jeg har prøvd med både mange og få leker, være i nærheten og "gå ut av rommet" - men ingenting nytter. Det blir skrik og skrål og så ender det opp med at jeg tar han opp. Noen som kan gi meg noen tips - er redd vi er i ferd med å skjemme han bort - samt at jeg jo gjerne vil han skal lære å krabbe snart - og da må han nødvendigvis ligge på gulvet.... Eller synes dere jeg bare stresser unødvendig - og ikke bør tenke på dette ?
Minesmå:)+en til! Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Dytt!!! Du beskriver min hverdag med min 7 mnd gamle gutt=) Han hater å ligge på magen og snur seg til rygg så fort han får mulighet...Tror ikke han begynner å krabbe i d hele tatt jeg. Hverken jeg eller pappaen krøp da vi var små, så kanskje d er derfor også...hmm.. Det er ikke lett...kan ikke gå ut av rommet før han sutrer!! Eller.....han griner faktiskt nå...har nok fattet poenget av å grine...da kommer mamma. HJELP!
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Det er faktisk viktig for styrken i ryggen at de får ligget på magen. MIn egen klarte heldigvis ikke å rulle selv når jeg måtte være så slem at jeg tvang ham til å ligge på magen. (jada det høres grusomt ut, men man må...Det er den kjipe delen av dette mammagreiene.) prøv å rull ham tilbake på magen hver gang han triller til ryggen, legge en leke så "dumt plassert" at han må ligge på magen for å få tak i den e.l. Lykke til..
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Bare for å trøste litt... Henrik er 11 mnd og har kun i det siste begynt å krype litt ( vel å merke baklengs!!) Jeg hadde ikke stresset noe med det, tror nok de kryper /går når de er klar. Tror forøvrig ikke at det går an å skjemme bort de små:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå