Gå til innhold

Nå trenger jeg deres synspunkt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger bryllup, men har ikke så høy budget. Vi har da tenkt på og be de nermeste. (foreldrer, søsken, besteforeldrer, barn og forlovere omtrent) Men vet at det er mange som kommer til og bli skuffet da, fordi dem vil være med.

Jeg tenker da at vi ber alle de som vil komme i kirken. (Det må jo være det dem vil være med på?)

Men at vi forklarer for dem at vi desverre ikke har råd til og be alle på bryllups festen. Og derfor prioriterer de nermeste til festen.

Hva mener dere om dette? Blir det helt fel eller er det en god måte og gjøre det på?

Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å be folk til kirken er vel unødvendig eller? Kirken er jo åpen for alle mener jeg.....

Skrevet

dette må vel være opp til dere hvem som blir bedt eller ikke. Håper folk har forståelse for at bryllup er dyrt og at man trenger å begrense seg. Når jeg og sambo skal gifte oss har vi vurdert å bare be forlovere ut på middag og ha resten av familien og venner på kaffe og fest. Så blir jo alle fornøyd! En plass må man jo sette begrensningene!

Skrevet

Du trenger ikke å forklare det engang:) Send kun ut invitasjoner til familien og forlovere, si fra til vennene når og hvilken kirke sånn i tilfelle de vil komme til det, men gjør det klart at det kun blir familie til middag og fest. Folk kan ikke bli såra eller sinte for det, da er de overfølsomme eller har null begrep om penger...

Skrevet

Tror nok de fleste vil ha forståelse for at dere gjør deres valg. Selvfølgelig vil mange være med å feire en slik begivenhet, men det er jo først og fremst deres dag og den må feires på en måte dere er komfortable med når det gjelder gjester, lokaler, budsjett osv. Nå vet jeg ikke hvor mange dere ønsker å invitere som dere ikke kommer til å invitere, men kanskje dere kan ha en liten markering med for eksempel kun venner ved en annen anledning som ikke trenger å koste så mye?

Vi har ved to anledninger blitt invitert til kaffe og kake (etter vielse og middag for de nærmeste), og ved begge anledninger fikk vi også beskjed om når det var vielse i kirken. Vi valgte å gå i kirken til kun det ene paret, men var med på festen til begge.

Uansett, lykke til med deres dag =)

Skrevet

Jeg skjønner jo at kirken er åpen for alle. Men tenkte mest på om dere mener det blir fel eller ikke og si til dem at dem er mer enn velkomene i kirken men desverre ikke kan komme på middag/kaffe/kaker.

(skal bare ha veldigt litet. Blir omtrent 15 gjester, for vi har som sagt ikke råd til mer. Så dem dette gjelder er tanter/onkler/kusiner/venner og lignende.)

Skrevet

Fortell dem at dette er deres måte å feire dagen på, men at alle er velkomne til kirken. Da får de sett dere under vielsen og i finstasen og gitt dere gratulasjoner. Det bør være helt greit. Noen blir sikkert skuffet, men dem om det. Dette er som nevnt før DERES DAG =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...