Gå til innhold

November: Hjelp, vi må fly!


vibeke84+lille frk. Eva-Lill:)

Anbefalte innlegg

Hadde håpet på å vente så lenge som mulig med flytur, men i går hadde vi et tragisk dødsfall i familien, så jeg og vesla må med fly til Oslo på fredag. Sambo dro i går, så det blir bare meg og Eva. Jeg blir kvalm og begynner å svette bare ved tanken, jeg har flyskrekk! Men vi har ikke mye til valg, det må gjøres. Saken er - jeg lurer på alt! Tips, råd og beroligende ord tas imot med takk.. Hvordan gjør jeg det med vogn, bilstol? Hva med vesla, får de vondt i ørene når flyet letter og lander? Deler de ut valium på flyet?? Iiiik, jeg tror jeg spyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff trist å høre at det har vært et tragisk dødsfall!

Jeg vet ikke hva jeg skal si i forhold til flyskrekken din. Men vil at du skal vite at det er greit å fly med barn. Vogn og bilstol sender du sammen med bagasjen. Hun får nok ikke sitte i bilstolen i flyet uansett, så d blir bare tungvindt å dra på den inn i flyet. Dotter i ørene kan unngås med smokken eller puppen eller en ren finger å suge på. men det går nok også greit.

 

Deler nok ikke ut valium på flyet. D har de neppe lov til. Kan du ikke ringe legen din i morgen?

 

Masse lykke til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Det med valium var mest på spøk, hehe..;P Vesla sitter i fanget mitt hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jo da:) skjønte nesten d. men kanskje ikke så domt med noe beroligende, så slipper du å stresse lillejenta og:)

 

ja hun må sitte på fanget ditt, og får belter som skal festes på dine.

 

Må bare si en ting. Jeg er ikke spesielt flyredd. Men skulle fly med widerøe da guttebassen var bare 3 uker gammel, og det var elendig vær. Da de begynte å informere meg om (hva heter det....) hva de gjør når det skjer noe, da ble jeg redd, og måtte gråte litt. Men det må de gjøre når det er små barn. Så ikek bli ekstra redd for at de kommer bort å informerer bare deg, for det er bare rutine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa di sitter på fanget ditt under flyturen ja!

Stakkar,flyskrekk å greier... skulle gjerne ha vært med deg:-)

Du kan jo fortelle flyvertinnen på forhånd at du er redd,så tar de ekstra godt vare på dere!

God tur,så håper jeg alt går bra!

 

Tenker masse på dere!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og go'ord! Det går nok greit, men gleder meg til å ha med sambo på turen hjem igjen. Jeg får skrive noen ord om hvordan det gikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg fløy med Marius for en uke siden hadde jeg han i bæresele etter at jeg sjekket inn vogn og bagasje. Jeg hadde flaks og fikk seteraden for meg selv for det var ikke fullt på flyet, så etter at vi var i lufta kunne jeg legge ham i setet ved siden av med pute og pledd og så sov han litt. De kommer bort før avgang med barnebelte og redningsvest og viser hvordan det skal brukes. Ved avgang og landing hadde han enten sutt eller flaske og han klagde ikke i det hele tatt.

 

Jeg var også nervøs før turen, men det gikk over all forventning. Jeg har ikke flyskrekk da, jeg er bare litt smånervøs under take-off og landing, men som noen andre sa her, si fra til besetningen så kan de kanskje hjelpe på noe vis.

 

PS. Bæresele/sjal anbefales, det er tungt å holde en som ikke kan gå selv mellom flyet og bagasjebåndet, og så har man begge armene fri.

 

Jeg fløy Frankrike-Norge, vet ikke om de gjør ting annerledes på innenlands flyvninger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare skrive litt om hvordan det gikk, siden jeg skrev det..:) Det hele starta med at flyavgang ble en time forsinka - just my luck. Så da fikk jeg ekstra tid til å grue meg og stresse opp stakkars Eva. Men når vi først kom ombord gikk tiden fort, følte meg letta når vi kom opp i lufta og stolt da vi gikk ned for landing:) Hun gråt litt da vi tok av og landa, men ellers gikk det greit - så lenge hun fikk hoppe litt på fanget og se litt rundt seg. Nå skal vi tilbake med fly på lørdagen, men da er sambo med - da er det ikke like skummelt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...