Gå til innhold

Huff....vesla hoster og snørrer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo sikkert bare en vanlig forkjølelse, men jeg får jo så vondt av henne. Skriker som en stukken gris da jeg prøver å få ut litt snørr eller ha i nesedråper/nesespray.

Er på andre dagen nå, men vil vel ikke tro det er noe å reise til legen for ennå? Hun kan jo få vondt i halsen av all hostingen kanskje. Hun har ikke feber og har vært blid og grei i hele dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er vesla?

Ikke for å skremme deg, men jeg gikk til legen med min 4 uker gamle sønn som hadde hostet i noen dager. Ble sendt hjem, men han ble verre etter noen dager. Dro til legevakten, som også sendte meg hjem, "barnet er i ok form, litt hoste er normalt". Gutten min hostet og snørret, men hadde ikke feber.

For vår del endte det i respirator med RS- virus (for å gjøre en lang historie kort, da..)

Dersom barnet ditt er under 3 mnd gammel ville jeg gått til legen i morgen og bedd om å ta blodprøve eller neseprøve for å utelukke RS - viru. (les om det på lommelegen.no)

Lykke til!

Skrevet

Hun er 7 1/2 mnd, og har vært en del snørrete før, men har aldri hostet noe særlig. Nå merker jeg liksom at hun er ordentlig forkjølet. Vi sov med vinduet oppe her ei natt, og når jeg våkna på natta var det 15 grader, men skulle ikke tro det hadde noe å si, for hun sov jo ute i -10 i vinter. Hun sover jo i pysj, nattpose (og dyne når det er kaldere enn 18 grader i rommet).

Skrevet

Gutten min også har vært slik i det siste, men han var bedre i dag da. Ta klosser eller noe under sengebeina i hodeenden slik at hode kommer noe høyere slik som i barselsengene på sykehuset. Kansje du har det også for alt jeg vet.. ville bare si det...

Skrevet

Ja, tok et pledd og la under madrassen slik at det ble høyere....har det litt for trangt ved senga til at jeg får plass til meg selv for å legge klosser der...hehe.

Syntes jo så synd på henne. Våkner sånn halvveis innimellom og hoster, mister smokken (sikkert fordi hun må puste med munnen) og gråter litt. Blir vel ikke mye søvn på meg i natt tenker jeg. Og så er det tenner i tillegg da. Men greit at det er samtidig egentlig, for da er vi ferdige med det :-) Håper hun blir bedre snart.

Er det noe annet jeg kan gi henne for å løse opp snørret? Har nesesuger, Rhinox og saltvannsdråper, men hun HATER at jeg driver borti nesa hennes, og hylskriker da...lettvint...Ikke så lett å få gjort noe når hun sover heller, for da våkner hun jo når jeg har noe inn i nesa. Vil jo helst at hun skal få sove, men det surkler jo så fælt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...