Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 nei, ville ikke det... spørs om jeg hadde fått turen i gave, men hadde i såfall vært en tur med mest mulig skygge. Ikke sol og bading midt på dagen, og ikke ut på resturant om kveldene.. Synes det er litt borkasta å dra med babyen til 30 grader, å bruke masse penger på det i allefall.. Heia Norge, sverige og finland nordnorge
Regnbuens barn™ . Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Ja, har allerede gjort det, var på kanariøyene med 39grader med min datter som nå er 4.5mnd, vi var der når hun var 3mnd gammel, det er overhodet ikke noe problem så lenge du passer på at babyen får i seg nok pupp/vann eller hva det måtte være., ha med parasoll på beachen og ta forhåndsregler for varmen, Hvis det er noe trøst så har vi og reist med vår eldste allerede fra spedbarnsalder til varme strøk uten at vi har vært utsatt for verken dehydrering eller sykdom. Det er faktisk mye enklere å reise med en puppe unge enn en eldre unge som krever vanlig mat på fremmede steder.. =)
så var vi 4 Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jeg ville gjort det. En liten baby kan du letter holde inne den varmeste perioden på dagen og ute av sola.
Duddlidu Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Nei, jeg hadde ikke gjort det. Synes ikke det er nødvendig å utsette en liten baby for så mye varme når det finnes så mange andre alternativer til en fin ferie. Ville heller dratt til sverige/danmark/norgesferie el, og spart sydenturen til høstferien eller noe når det var litt kjøligere der. Min venninnes baby slet veldig med varmen i fjor sommer her i Norge, og med det godt i minne, så ville jeg ikke gjort det nei.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Det finnes jo unger i varmere strøk og da.. dessuten så må man bare tilpasse påkledningen etter varmen og..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Vi kom hjem fra Kypros igår etter å ha vært der en uke med en på 2 år og en på 3 1/2 mnd. Temperaturen lå på ca 29 grader og turen var helt topp............ Hvis minsten en sjelden gang ble litt grinete og varm badet vi han i bassenget og det elsket han. Gliste fra øre til øre..........Så lå han naken og sprellet under en parasol hele dagen.......... Reis på tur............ : ))
Labbetøs Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Nei. Jeg gifter meg om 2 uker og noen dager, men pga lillesnuppa snart fem mnd velger vi å utsette bryllupsreisen til i september. Vi skal til den franske riviera. Det går sikkert fint å dra i juni også, men da kan man ikke nyte ferien på samme måte (syns jeg). Må ta en del fere forholdsregler da. Jeg ville f.eks holdt meg innendørs i den varmeste perioden på dagen.
Har byttet nick ! Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 jeg har gjort det. Riktignok pleier det ikke være mer en 20-25grader i cape town når vi var der, men hadde noen dager med 30grader. Det taklet snuppa veldig bra, virket ikke plaget. Fikk litt ekstra pupp og litt vann bare. Så lå hun mye i bleia i skyggen, eller hadde på seg tynne klær og satt i skyggen av vogna når vi var ute å gikk.
m@rie82 Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 hvorfor skulle jeg ikke kunne ta med en 5 måneder gammel frisk baby til syden? så lenge forholdene legges tilrette for det er det fullt mulig!! svogeren og svigerinnen min tok med sin 5 måneder gamle baby til syden for et par år siden. det gikk kjempefint!!
2. April Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Her jeg bor er det stort sett 30 grader pluss/minus hele aaret og hoey luftfuktighet (foeles til tider varmere mao). Junior liker stort sett varmen veldig godt og elsker aa vaere med ut paa tur uansett (han er to mnd gammel). Her sier de at man skal unngaa direkte sollys, amme ofte og ellers bruke sunn fornuft - dersom han er svett er det antakelig lurt aa ta ham med inn en liten tur for eksempel. Har ikke proevd stranda ennaa da, men varmen har generelt ikke vaert noe problem ennaa. Er veldig glad for det, for nordbo som jeg er, saa var jeg veldig bekymret for det med en gang..:-)
Bellanotte Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Vi var i syden når lillegutt var 5 mnd. Vi dro til mallorca i slutten av september så det var ikke så varmt( norsk sommer). Jeg syntes det var helt topp. Kjempelett å reise når de er så små. Vi reiste nå (nå er han 1år) og det er mye verre (veldig aktiv). Når de er så små så sover de, får pupp og bleie. Bare dra og kos dere. Bare husk skygge, solkrem, solhatt, parasoll og evt litt vann.
peppa Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Tror ikke ungen har noe vondt av det, så lenge man tar hensyn og har den i skyggen, nok væske osv. Ville vært mer skeptisk til selve reisen, tror ikke babyen tar skade av det heller, men er kanskje litt strevsom for de voksne. Det jeg mener er at så lenge de voksne er innstilt på at de reiser med en liten baby, og tar de forholdsregler som er nødvendig, så ser jeg ikke noe problemer med å reise til syden.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Det blir faktisk født babyer i land der det er 30 grader ++++
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Jeg ville ikke gjort det. Fordi jeg sliter selv når det blir for varmt!
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #16 Skrevet 30. mai 2007 Personlig hadde jeg ikke giddi å reist til syden med baby. Når jeg reiser til syden er d å ligge i sola hele dagen, resturang på kvelden etc... Har ik anledning til å gjnenomføre d med en baby, uten at d blir for pesete syns jeg. Men Danmark eller rett og slett Sørlandet i sommer, d stemmer jeg for
Meg og bøllegutta!! Skrevet 30. mai 2007 #17 Skrevet 30. mai 2007 Jeg lå i sola nesten hele daegn og vi var ute og spiste på kvelden med gutta våre på Kypros i forrige uke. Eldste er 2 år minste er 3 1/2 mnd. Storebror fikk seg en lur på dagen og spant rundt til kl 22 på kvelden. Lillebror ble bada, fikk pupp og pysj og ble lagt i vogna og sovna der for natta på restauranten.... Så la vi han bare over i senga når vi kom hjem.... Minsten lå under parasolen og sprella og vi voksne lå i sola og bytta på å løpe etter storebror................. Ikke noe problem å være på ferie med unger : ))
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #18 Skrevet 30. mai 2007 Ja, vet d er veldig forskjell på unger.. Min baby er en liten turbo konge, hehe.. Så jeg trorjeg hadde svetta meg ihjel i syden nå... hehe
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #19 Skrevet 30. mai 2007 Ja det fødes barn i varmere land også, men de er tross alt vant til det helt fra fødselen av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå